Γλώσσα παπούτσι… μυαλό κουκούτσι!

Γιάννης Αναγνωσταράς, Άντα Παραφόρου

(ελληνική παροιμία που συνάδει απόλυτα στην επικίνδυνη και καθόλου αθώα τοποθέτηση της βουλευτού των «αρίστων»)

Με απύθμενο θράσος η βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ Κατερίνα Μονογυιού προτείνει τη μόνιμη τηλεκπαίδευση για μαθητές σε μικρονήσια που αδυνατούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. ΕΛΕΟΣ με τους επικίνδυνους πολιτευτές αυτού του τόπου. Η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και δικαίωμα στη μόρφωση έχουν όλα του κόσμου τα παιδιά με ισότιμους όρους, είτε ζουν σε αστικά κέντρα, είτε ζουν σε μικρά νησιά, είτε σε απόμακρα ορεινά χωριά.

Αλήθεια τώρα; Η επερώτηση στη Βουλή προφανώς κι έχει βαθύτερες στοχεύσεις. Υπαγορεύεται από το «ευαγγέλιο» της κυβέρνησης της ΝΔ, την έκθεση Πισσαρίδη. Στην έκθεση αυτή αποκαλυπτική είναι η διαστροφική θέση των «αρίστων» για διαλογή και διαρροή του μαθητικού πληθυσμού ως νομοτελειακή αναγκαιότητα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η αποδοχή της κατηγοριοποίησης των σχολείων και της δημιουργίας νομών με ορεινά χωριά ή μικρά νησιά με γκετοποίηση της γνώσης δεν αφορά την παιδαγωγική αντίληψη την οποία υπηρετεί και υπερασπίζεται η δημόσια εκπαίδευση. Γιατί η αφετηρία του παιδαγωγικού έργου ξεκινά με το βλέμμα στραμμένο στους μαθητές των πίσω θρανίων, των φτωχών, των προσφύγων και μεταναστών και των αδικημένων από τους κοινωνικούς αποκλεισμούς που υπηρετεί η σεβαστή…βουλευτής.

Δυστυχώς αποδεικνύεται αδαής και παράλληλα ασελγεί απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα και στα μορφωτικά δικαιώματα ΟΛΩΝ των παιδιών. Η σύγχυσή της πιθανά δικαιολογείται από τις βραδιές… ρέοντος πλούτου της Μυκόνου όπου και διατηρεί το διατροφολογικό της κέντρο και εδραιώνεται η ασεβής θέση της για τη δημόσια εκπαίδευση από την πολιτική του κόμματός της που επιθυμεί διακαώς να αποσχιστεί το κράτος από την υποχρέωση να παρέχει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε όλο το μαθητικό πληθυσμό χωρίς ταξικούς διαχωρισμούς και διακρίσεις.

Επιμύθιο: επειδή το αντικείμενο της κατεύθυνσης των σπουδών της είναι άσχετο με την παιδαγωγική επιστήμη της παραθέτουμε την πληροφόρηση ώστε να σφραγίσει τα χείλη της την επόμενη φορά. Οι «άριστοι» στην Ιλιάδα που διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αυτοί που κατακρεουργούν το κοινωνικό κράτος, απεχθάνονται την παροχή κάθε δημόσιου αγαθού, υποχρηματοδοτούν την υγεία και την παιδεία. Ούτε φυσικά είναι αυτοί που βυθίζουν το λαό στην ανεργία και στην εργασιακή ανασφάλεια. Στον ελεύθερο χρόνο της η κυρία βουλευτής ας ανοίξει την Ιλιάδα όπου εκεί αναφέρονται οι άριστοι του Διομήδη ή του Αγαμέμνονα. Η ερμηνεία που δίνει ο Όμηρος και μεταφέρουμε στους μαθητές/μαθήτριες ότι άριστος είναι αυτός που έχει γενναιοδωρία και ορμή. Η γενναιοδωρία αφορά την έγνοια των δασκάλων για να μάθουν γράμματα τα παιδιά σε κάθε εσχατιά του τόπου μας και η ορμή αφορά την αποφασιστικότητα του εκπαιδευτικού κινήματος να ανατρέψει την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησής της και της υπουργού της Κεραμέως. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα επιδιώξει να αποτελέσει είδηση στα ΜΜΕ ας επιλέξει να αναφερθεί στα διαιτολόγια… που συντάσσει.