Βασίλης Μακρής
Η πλειοψηφία της ΔΟΕ στην εισήγησή της αποφεύγει με κάθε τρόπο να πάρει θέση για ορισμένα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης και τις υποδομές των σχολείων.
Καταθέτει μια εισήγηση η οποία δεν αναφέρεται :
Α. στις αιτίες που οδηγούν στην υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης. Για ποιο λόγο υπάρχει και εντείνεται. Λες και η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης είναι φυσικό φαινόμενο…
Β. δεν λεει κουβέντα για τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ στις οποίες περιγράφεται ένα σχολείο και μια εκπαίδευση που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια
Γ. Δεν ψελλίζει καν την αντίθεσή της στην αυτοχρηματοδότηση των σχολείων, μια από τις κεντρικές επιλογές των νεοφιλελεύθερων πολιτικών και πρακτικών.
Δ. Δεν αναφέρεται η εισήγηση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ στους Καλλικρατικούς νόμους και την πλήρη υποβάθμιση που έφεραν στην εκπαίδευση και τις υποδομές της, εκχωρώντας βασικές λειτουργίες της στην πλήρη ευθύνη δημοτικών θεσμών όπου λειτουργεί η αδιαφάνεια και η πελατειακότητα. Οι Καλλικρατικοί νόμοι μετατρέπουν τις σχολικές επιτροπές από όργανα οικονομικής διαχείρισης των χρημάτων που ανήκουν στα σχολεία, σε όργανα εκπαιδευτικής πολιτικής που αποφασίζουν για το τι χρειάζονται τα σχολεία και μάλιστα χωρίς τη συμμετοχή σε αυτήν εκπροσώπου του Συλλόγου εκπαιδευτικών. Οι δήμοι όλο και πιο ενεργά βάζουν πόδι και άποψη για την εκπαίδευση, δηλώνοντας αχόρταγα δια του κ Πατούλη ότι επιθυμούν την πλήρη αποκέντρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και το ολοκληρωτικό πέρασμά της στους Δήμους με στοιχεία εκπαιδευτικής επιχείρησης και πελατειακής εξυπηρέτησης. Την ίδια στιγμή μια σειρά εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα αποσπώνται από τα σχολεία και την εκπαιδευτική διαδικασία, και εκχωρούνται από τους Δήμους σε ιδιωτικά συμφέροντα που θέλουν να αξιοποιήσουν δημόσιο χώρο και δημόσιες λειτουργίες επί χρήμασι.
Πριν λίγες ημέρες η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ δήλωνε Γιατί να μην μπορούν τα σχολεία για παράδειγμα να νοικιάσουν ένα χώρο του σχολείου και να πάρουν τα έσοδα προς όφελος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας;
Ε. Δεν μιλάει η εισήγηση της ΔΟΕ για τις μνημονιακές πολιτικές, για την καπιταλιστική κρίση, για την υποταγή της κοινωνίας στην επιτροπεία της παγκόσμια τράπεζας, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ.
Σε ολόκληρο τον κόσμο οι εκπαιδευτικοί κινητοποιούνται με παλμό και δυναμισμό και παντού τα συνθήματα και τα αιτήματα μοιάζουν να έχουν βγει από το ίδιο τυποφραφείο: ΜΗΝ ΚΛΕΙΝΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ, ΜΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΕΤΕ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ, Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΒΑΛΤΕ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΟΥΛΗΜΑ, Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ.
Τα έχετε δει αυτά τα αιτήματα; Για ποιο λόγο οι εκπαιδευτικοί, (πολλές φορές από τα κάτω, χωρίς την υποστήριξη των επίσημων συνδικάτων) κινητοποιούνται από το Όκλαντ έως τη Ν Ζηλανδία και από το Μαρόκο έως την Αγγλία και την Πολωνία; (Κάτι που δυστυχώς ξεχασε να μας αναφέρει η εκλεκτή προσκεκλημένη της ETUCE)
Στ. Η εισήγηση της πλειοψηφίας προχωράει παραπέρα στην αποδοχή των μηχανισμών ελέγχου της δημόσιας εκπαίδευσης και μετατροπής της σε αποσπασματικές λειτουργίες με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια: Λέει το κείμενο: Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π. με ταυτόχρονη πλήρη απορρόφηση και αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων.
ΟΧΙ αγνοώντας, αλλά υποθάλποντας και προωθώντας το γεγονός ότι μια τέτοια αποδοχή από την πλευρά του συνδικάτου νομιμοποιεί 1. Τη διαρκή πολιορκία της δημόσιας εκπαίδευσης από προγράμματα που παρεμβαίνουν στα ενιαία αναλυτικά προγράμματα, διαμορφώνοντας μια βάση ελέγχου του περιεχομένου της εκπαίδευσης. 2. την εισβολή με τη μορφή των ΜΚΟ κεκαλυμμένων ιδιωτικών συμφερόντων στη δημόσια σφαίρα.
Αγαπητοί συνάδελφοι, Ψάξτε στις μηχανές αναζ΄ητησης του διαδικτύου υπάρχει σχέση της κας Κεραμέως με συγκεκριμένη ΜΚΟ; Τι προωθεί για το σχολείο; Πόσα εκατομμύρια είναι η χρηματοδότηση που έχει λάβει;
Ας είμαστε ξεκάθαροι: Μέσα στα τελευταία 15 χρόνια προωθούνται διαρκείς μεταβολές στα αναλυτικά προγράμματα και τα αντίστοιχα βιβλία που τα υπηρετούν. Οι μεταβολές αυτές έχουν πίσω τους μια μεγάλη κινητικότητα επενδύσεων και κεφαλαίων πάνω σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις, που θεωρούνται κερδοφόρες για την αγορά και το κεφάλαιο. Μεγάλα, διεθνή κεφάλαια παίζονται πάνω στο εκπαιδευτικό σώμα και τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Μια εκπαίδευση υποταγμένη σε αυτά συμφέροντα, τα οποία μεταφράζονται σε προγράμματα, project, επενδύσεις, κέρδη, ελαστικούς εργαζόμενους, διαφημιστικές καμπάνιες, ΜΚΟ, δημοτικές και περιφερειακές χρηματοδοτήσεις… προσανατολίζεται κάθε φορά, με στόχο την κερδοφορία. Προωθούνται συγκεκριμένα οικονομικά πακέτα, που πίσω τους έχουν μεγάλα επενδυτικά σχέδια και τεράστια ποσοστά κέρδους.
Η αγωγή και η παιδαγωγική είναι το θύμα μιας τέτοιας αντίληψης, που προωθείται από το «νέο» σχολείο, δηλαδή το σχολείο της αγοράς. Είναι θύμα ενός οικονομικού πολέμου που διεξάγεται πίσω από, και πάνω στο εκπαιδευτικό σώμα.
Το συνδικάτο οφείλει να πάρει ξεκάθαρη θέση απέναντι σε όλα αυτά
Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης είναι στοχευμένη πολιτική πρακτική και αποτελεί μοχλό για το πέρασμα των βασικών στόχων του ΟΟΣΑ: Για την απαλλαγή του κράτους από τις δαπάνες για την εκπαίδευση. Για την είσοδο της αγοράς μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία και την μετατροπή της σε εμπορεύσιμα προϊόντα που θα παράγουν κερδοφορία. Για την κατάργηση της μόνιμης και σταθερής εργασίας και την μετατροπή της σε φτηνά ευέλικτα πακέτα ελαστικά εργαζόμενων που θα καλύπτουν όσους τομείς της εκπαίδευσης συνδέονται με κερδοφόρες επενδύσεις και στοχεύσεις της αγοράς. Για τη διαμόρφωση μιας θάλασσας σχολικών μονάδων που θα ανταγωνίζονται, θα συγκρίνονται και θα διαφοροποιούνται προσπαθώντας να κερδίσουν μερικά ψίχουλα χρηματοδότησης για να αποφύγουν την κατάργησή τους και οδηγώντας τους μαθητές τους σε έναν βάρβαρο ταξικό διαχωρισμό,
Μόλις προχτές ο ανατέλων λαμπρός υπουργός της νέας κυβέρνησης κ Χατζιδάκης δήλωσε Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας στοχεύει στην απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται η δημιουργία ενός νέου ευέλικτου οργάνου υποστήριξης της καθημερινής λειτουργίας του σχολείου και της διαχείρισης πρόσθετων πόρων επιπλέον της κρατικής χρηματοδότησης. Στο όργανο αυτό θα συμμετέχουν ο Διευθυντής, ο υποδιευθυντής, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων καθώς και παρατηρητές μαθητές. Και συνέχισε ο νεοφιλελεύθερος : Να γίνει αξιολόγηση σχολικών μονάδων κι από εκεί θα ξεκινήσουμε. Θα υπάρχει ιστοσελίδα στο Υπουργείο που θα είναι οργανωμένη και στην πρώτη φάση η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους γονείς.
Ζ. Δεν αναφέρεται η εισήγηση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί μετά το 2010 όταν ενοποιήθηκαν οι σχολικές επιτροπές σε μία κατά δήμο.
Καταρχήν , τα χρήματα που συσσωρεύτηκαν δεν ανακατανεμήθηκαν ούτε αποδόθηκαν σε πολλές περιπτώσεις πίσω στα σχολεία. Από εκεί και μετά άρχισε να ισχύει ο νόμος της αδιαφάνειας και της πελατειακής εξυπηρέτησης. Ούτε λίγο ούτε πολύ τα σχολεία παρακαλάνε για να αγοράσουν κάτι με τα χρήματα που τους ανήκουν. Οι πρόεδροι των σχολικών επιτροπών έγιναν ισχυρότεροι από τους δημάρχους. Τα χρήματα των σχολείων απέκτησαν προστάτες για να μην πω τη λέξη που χρησιμοποιεί ο λαός για αυτές τις περιπτώσεις. Μικροέργα των δήμων (κανα ταρτάν σε γηπεδάκια κλπ) που γίνονται με τα χρήματα των λειτουργικών δαπανών των σχολείων και όχι από τους προϋπολογισμούς των Δήμων, παρουσιάζονται ως έργα των δήμων εξασφαλίζοντας εκλογικές πελατείες.
Και παραπέρα
Το 75% περίπου των Δήμων δεν κάνει πλήρη κατανομή των χρημάτων στα σχολεία. Σε δεκάδες δήμους δεν λειτουργούν οι ΔΕΠ. Δίνουν στα σχολεία 300 – 500 € στο χέρι και τα υπόλοιπα δεν κατανέμονται ποτέ. Δεν υπάρχουν σε πολλούς Δήμους τραπεζικοί λογαριασμοί των σχολείων.
Δεν γίνονται απολογισμοί κατά σχολική μονάδα και κανείς δεν γνωρίζει το υπόλοιπο της χρήσης του ούτε τι δικαιούται να παίρνει από τις λειτουργικές δαπάνες. Έτσι διαμορφώνονται διαφορετικές κατηγορίες σχολείων κατά δήμο. Αν έχεις καλή σχέση μπορεί να απορροφήσεις το 200% των χρημάτων που αναλογούσαν στο σχολείο σου, ενώ το διπλανό σχολείο παίρνει το 50% αυτών που δικαιούταν.
Πολλές επισκευαστικές δαπάνες μετατρέπονται σε λειτουργικά έξοδα, αφήνοντας χρήματα στους δήμους για άλλες διαδικασίες.
Γίνονται μεταφορές κωδικών με το πρόσχημα της πληρωμής άμεσων αναγκών που καθυστερούν (πχ καθαρίστριες, βιβλία ξένων γλωσσών) και μετά τα χρήματα εξαφανίζονται ομοιάζοντας με τους πάλε ποτέ παπατζήδες.
Τα χρήματα των βιβλιοθηκών δεν έχουν ακόμη δοθεί από πολλούς Δήμους στα σχολεία.
Τα χρήματα των κυλικείων παρακρατούνται σε πάμπολλες περιπτώσεις. Το ίδιο συμβαίνει και από επιστροφές των ΔΕΚΟ
Δεν γίνεται καμία ενημέρωση για τα χρήματα των επισκευαστικών δαπανών, για τις υπεργολαβίες που ανατίθενται, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για την κατανομή των επισκευαστικών δαπανών.
Σε πολλές περιπτώσεις γίνονται 2μηνες συμβάσεις προμηθειών ώστε να εξυπηρετούνται πολλοί ενδιαφερόμενοι φίλοι και ψηφοφόροι και ταυτόχρονα σπάνε τα είδη σε υποκατηγορίες ώστε να γίνονται περισσότερες αναθέσεις προμηθευτών, με αποτέλεσμα (Δήμος Καλλιθέας) αλλού να αγοράζεις τη σκούπα και αλλού το κοντάρι της… Πολλές αναθέσεις προμηθευτών γίνονται με βάση ένα είδος πολύ φτηνό και όλα τα υπόλοιπα που συνήθως έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση από τα σχολεία (πχ χαρτικά – χαρτόνια – χαρτί Α4 και Α3) να συναγωνίζονται τις τιμές της αγοράς χρυσού…
Σε πολλές περιπτώσεις δίνονται λευκά (χωρίς τιμές) παραστατικά στους; Δντες-τριες με οδηγία της σχολικής επιτροπής και με το επιχείρημα ότι θα κοπεί ένα ενιαίο τιμολόγιο. Έτσι δεν γνωρίζει κανείς ούτε πόσο έκαναν αυτά που αγόρασε.
Γίνονται αγορές χωρίς την έγκριση και την υπογραφή του Δντη και χωρίς να έχει ζητηθεί η αγορά αυτή από το σχολείο. Μόνο με απόφαση της σχολικής επιτροπής
Δεν υπάρχει διαφάνεια και γνώση των απολογισμών κατά κατηγορία εξόδων και κατά σχολείο.
Όλα αυτά διαμορφώνουν ένα σύστημα πελατειακών σχέσεων, αδιαφάνειας, σπατάλης και υποβάθμισης της ποιότητας των ειδών που αγοράζονται. Μερικές φορές η χλωρίνη που έρχεται έχει πυκνότητα μικρότερη από την πυκνότητα χλωρίου σε πισίνα…
Όλα αυτά οδηγούν ήδη τα σχολεία να κάνουν παζάρια και κόντρα παζάρια και δωρεές και παρακλήσεις σε γονείς για να μπορέσουν να αγοράσουν μερικά μέτρα ύφασμα για κανα θεατρικό και μερικά χαρτόνια. Ντροπή
Αυτά έφεραν οι Καλλικρατικοί – Κλεισθενικοί νόμοι της ΕΕ διαμορφώνοντας μια κατάσταση ζούγκλας της αγοράς και μαφιόζικης επικυριαρχίας πάνω στα χρήματα των σχολείων. Αλλά αυτά δεν τα άγγιξε η νυν κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προφανώς γιατί τα θεώρησε καλώς καμωμένα. Και έρχεται τώρα η κα Κεραμέως και ο κ Χατζηδάκης να μας πουν ότι η απάντηση σε αυτά είναι η αξιολόγηση των σχολείων και η σύνδεση της αξιολόγησης με τη χρηματοδότησή τους.
Ο θαυμαστός καινούργιος κόσμος της νεοφιλελεύθερης κυριαρχίας.
Η. Τέλος ως προς τις υποδομές των σχολείων καμία αναφορά δεν γίνεται από την πλειοψηφία της ΔΟΕ για τις ΣΔΙΤ στην κατασκευή νέων κτιριακών υποδομών. Οι ΣΔΙΤ διαμορφώνουν τις συνθήκες εκμετάλλευσης των δημόσιων σχολικών χώρων από επιχειρηματικά συμφέροντα και ταυτόχρονα μέσω των οικονομικών αναθεωρήσεων και υπερβάσεων να γίνονται μηχανισμός κέρδους από εργολάβους και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες. Ρωτήστε τι γίνεται στα ΧΑΝΙΑ με τις ΣΔΙΤ 30% υπέρβαση του αρχικού ποσού, 10 εκ στην τσέπη. Ρωτήστε σε ποιον ανήκει η αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσικού Γυμνασίου Αθήνας; Είναι μισθωμένη για 20 χρόνια εκμετάλλευσης από την κατασκευαστική εταιρεία.!!
Οι πολεοδομικές και νομικές προτεραιότητες έχουν ταξικό πρόσημο. Για να φτιαχτεί το έργο Νιάρχου στην παραλία της Καλλιθέας τα πολεοδομικά και νομικά ζητήματα ρυθμίστηκαν σε Dt, σε χρόνο ρεκόρ.. Αλλά για να φτιαχτεί μια αίθουσα νηπιαγωγείου στον Λόφο Σικελίας, σε ένα οικοπεδάκι 350m2, με έτοιμο το σχέδιο, έχουν περάσει 9 χρόνια και τα πολεοδομικά και νομικά ζητήματα δεν έχουν επιλυθεί.
Οφείλουμε λοιπόν να φέρουμε στο Συνέδριο τη φωνή των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της εκπαιδευτικής μάχης, που μάχονται μέσα στις τάξεις για τη μόρφωση και την αγωγή των μαθητών και μαθητριών τους.
Η 88η ΓΣ της ΔΟΕ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ
Την πολιτική των μνημονίων της ΕΕ και του ΔΝΤ όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις που διέλυσαν την δημόσια εκπαίδευση, τη χρηματοδότηση και τις υποδομές της.
Τους Καλλικρατικούς και Κλεισθενικούς νόμους
Την πολιτική του ΟΟΣΑ και την προώθηση του σχολείου της αγοράς
Την οποιαδήποτε απόπειρα προώθησης της λειτουργίας της εκπαίδευσης με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στα πλαίσια της αυτοχρηματοδότησης των σχολείων.
Την οποιαδήποτε απόπειρα αξιολογικής διαδικασίας των σχολείων και τη σύνδεσή της με τη χρηματοδότηση τους.
Την προσπάθεια περάσματος στους Δήμους δομών ή πλευρών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Το πέρασμα στο υπερταμείο οποιουδήποτε δημόσιου χώρου.
Την οποιαδήποτε προσπάθεια αναστολής εφαρμογής της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευσης
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
- Αύξηση των δαπανών στο 15% του Προϋπολογισμού, με την αναλογική αύξηση των λειτουργικών και επισκευαστικών δαπανών που απαιτούνται για την Παιδεία.
- Να αποδοθεί στο ακέραιο, το υπόλοιπο των ταμείων των πρώην Σχολικών Επιτροπών, σε όλα τα σχολεία, από το 2010 έως σήμερα.
- Την άμεση κατανομή των λειτουργικών δαπανών κάθε δόσης σε κάθε σχολείο και την κατάθεσή τους στον «λογαριασμό» τους. Κλείσιμο δαπανών στο τέλος του έτους, για κάθε σχολείο, με πλήρη ενημέρωση των Συλλόγων Διδασκόντων για τα χρήματα που δαπανήθηκαν και του υπολοίπου που υπάρχει για νέα χρήση.
- Την ανάληψη όλων των επισκευαστικών δαπανών ή των δαπανών συντήρησης από τους Δήμους, χρησιμοποιώντας το ειδικό κονδύλι που χορηγείται από το κράτος για το σκοπό αυτό και τις τεχνικές του υπηρεσίες.
- Την ανάληψη από τις Σχολικές Επιτροπές σε συνεργασία με το υπαλληλικό προσωπικό του κάθε Δήμου, αποκλειστικά των γραφειοκρατικών, λογιστικών ή άλλων διαδικασιών που έχουν σχέση με τα οικονομικά των σχολείων.
- Η κάθε σχολική κοινότητα να διαχειρίζεται ολόκληρο το ποσό που της αναλογεί, με ευθύνη και απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, έπειτα από αναλυτική ενημέρωση και παρουσίαση του ισολογισμού κατά έτος και κατηγορία δαπανών.
- Μόνιμο διορισμό εργαζόμενων για την καθαριότητα και εργαζόμενων γενικών καθηκόντων σε όλα τα σχολεία.
Επίσης διεκδικούμε:
- Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη της λαϊκής οικογένειας για τις λειτουργίες της εκπαίδευσης. Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για όλες τις ανάγκες των σχολείων.
- Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία με κρατική ευθύνη.
- Άμεση επίλυση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών. Δωρεάν συγκοινωνίες για τους μαθητές. Δωρεάν πολιτιστικές επισκέψεις για τους μαθητές.
- Τον άμεσο ορισμό εκπροσώπων των εκπαιδευτικών σωματείων στη Σχολική Επιτροπή.
- Τη θέση σε προτεραιότητα του κτιριακού ζητήματος των σχολείων, την επαναλειτουργία του ΟΣΚ ως αποκλειστικού δημόσιου φορέα που θα είναι υπεύθυνος για τη σχολική στέγη ο οποίος θα έχει όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων (σχεδιασμό – υλοποίηση – ανέγερση σχολικών κτηρίων, εξοπλισμό σχολικών μονάδων) . Καμία ΣΔΙΤ και υποθήκευση δημόσιου χώρου σε ιδιώτες ή εταιρείες.
- Σχεδιασμός και προγραμματισμός ανέγερσης κτιριακών υποδομών κατ’ έτος και δημοσιοποίησή τους.
- Άμεση απαλλοτρίωση οικοπέδων και ανέγερση σύγχρονων εκπαιδευτικών δομών με δαπάνες από τον Γενικό Κρατικό Προϋπολογισμό. Άμεση πολεοδομική και νομική προτεραιότητα σε ό,τι αφορά στη σχολική στέγη.
- Την άμεση απόσυρση των μηνύσεων κατά των Διευθυντών των σχολικών μονάδων από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, της οποίας τα στελέχη όφειλαν να γνωρίζουν ότι οι ευθύνες που καταλογίζουν ανήκουν στους Δήμους και όχι στους εκπαιδευτικούς.
- Την άμεση τοποθέτηση υπευθύνων από τους Δήμους για την πυρασφάλεια και την ασφάλεια των σχολικών χώρων από φαινόμενα έκτακτης ανάγκης.
- Την υλοποίηση προγραμμάτων ασφάλειας στους εργασιακούς χώρους (από τη στιγμή που η ευθύνη της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων ανήκει στους Δήμους).
- Τη διενέργεια λεπτομερούς ελέγχου όλων των διδακτηρίων και την έκδοση πιστοποιητικών περί τήρησης των όρων υγιεινής και ασφάλειας.
- Την πραγματοποίηση ουσιαστικών έλεγχων και την έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας για όλα τα σχολικά κτήρια.
- Τη θέσπιση μητρώου ελέγχων, επισκευών και συντήρησης για όλα τα σχολικά κτήρια που θα επικαιροποιείται περιοδικά.
Ζητάμε:
- Την υιοθέτηση της πρότασης διάταξης νόμου που κατέθεσε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για τις διώξεις εκπαιδευτικών.