Σχολείο για όλα τα παιδιά ή φροντίδα για “λίγους κι εκλεκτούς”; (Πρώτα συμπεράσματα από το συνέδριο της ΟΛΜΕ)

Ηλίας Παπαχατζής

Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι,

  το 21ο συνέδριο της ΟΛΜΕ τελείωσε με την ψήφιση αποφάσεων για την πορεία του κλάδου τα επόμενα δυο χρόνια. Είναι αλήθεια πως έγινε ένας ζωντανός διάλογος, με αντιθέσεις, συνθέσεις, διαφωνίες αλλά με ουσία. Κάποιες προτάσεις ψηφίστηκαν ομόφωνα και άλλες με πλειοψηφία. Η συζήτηση επέτρεψε στους συνέδρους να ελέγξουν αυτά, που είχαν συζητήσει οι παρατάξεις στην Επιτροπή Θέσεων του Συνεδρίου και σε αρκετές περιπτώσεις να επιβάλουν αποφάσεις, στις οποίες οι εκπρόσωποι των παρατάξεων δεν είχαν αρχικά συμφωνήσει. Αυτή η διαδικασία, δηλαδή η συζήτηση των προτάσεων στο συνέδριο, δείχνει ότι υπάρχει διάθεση να προχωρήσουμε ως συνδικαλιστικό κίνημα στη δυναμική και ενωτική στήριξη των δικαιωμάτων μας και στην  υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου.

  Παραθέτω τις βασικές αποφάσεις συνοπτικά με τη σειρά που ψηφίστηκαν:

1. Αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας ως συντάξιμης (χωρίς εξαγορά)

2. Βελτίωση όρων εργασίας στις πανελλήνιες εξετάσεις

3. Επαναφορά καλλιτεχνικών μαθημάτων και κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο

4. Κριτήρια σαφή για τη μοριοδότηση στα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία

5. Κατ’ εξαίρεση μετάθεση εκπαιδευτικών με ποσοστό αναπηρίας 67%

6. Δε δεχόμαστε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί των αναπληρωτών, επίδομα ενοικίου, ίσα δικαιώματα αναπληρωτών με τους μόνιμους κλπ.

7. Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια

8. Για την ειδική αγωγή (όχι στην υποστελέχωση, επίδομα δυσμενών συνθηκών, κτιριακές υποδομές, δημόσια μεταφορά μαθητών κλπ., βοηθός εκπαιδευτικού)

9.  Κατάργηση νομού για Τεχνική Εκπαίδευση

10. Αλλαγές στο καθεστώς για τις  Σχολικές εκδρομές

11. Όχι στην ελεύθερη επιλογή σχολείου

12. Μισθολογικά(1000 ευρώ στον νεοδιόριστο, επαναφορά 13ου-14ου μισθού, αφορολόγητο στα 12000 ευρώ, μείωση ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης κλπ.)

 13. Όχι στην κατάργηση σχολικών επιτροπών

 14. Όχι στο ψηφιακό σχολείο

 15.Αυτοδικαιη μονιμοποίηση νεοδιόριστων χωρίς αξιολόγηση

 16. Επιδότηση ενοικίου -ειδικό επίδομα διαβίωσης στις δυσπρόσιτες και παραμεθόριες περιοχές.

Πέρα απ’ όλα αυτά καταγράφηκε η ισχυρή αντίθεση του κλάδου στην αξιολόγηση (ατομική και αξιολόγηση των σχ. Μονάδων). Επίσης αποφασίσαμε ομόφωνα πως αν τυχόν η κυβέρνηση ψηφίσει νομοσχέδιο για την εκπαίδευση ερήμην μας (δηλαδή μέσα στον Αύγουστο), αυτό θα σημάνει την άμεση αντίδραση μας. Δεν αναγνωρίζουμε σε κανέναν απ’ αυτούς πραγματικό ενδιαφέρον για τη δημόσια εκπαίδευση.

  Τώρα, ως προς το ζήτημα των συσχετισμών στην ΟΛΜΕ, υπήρξε άνοδος της ΑΣΕ/ΠΑΜΕ και πτώση των ΣΥΝΕΚ. Η ΔΑΚΕ, της οποίας οι σύνεδροι απουσίαζαν συστηματικά από την αίθουσα του συνεδρίου, διατήρησε την πρώτη θέση …ενώ οι Παρεμβάσεις και η ΠΕΚ κράτησαν τις δυνάμεις τους.

   Βασικό μου συμπέρασμα είναι ότι όταν γίνεται πραγματική συζήτηση-κι όχι άθροισμα μονολόγων -υπάρχουν και οι προϋποθέσεις να προχωρήσει ο κλάδος και να διεκδικήσει το δίκιο του. Για να γίνει αυτό βέβαια πρέπει και κάποιοι ακόμη (παρατάξεις, συνάδελφοι, γονείς, εργαζόμενοι κλπ.) να αντιληφθούν ότι πρέπει να αντιπαρατεθούμε ενεργά στην ασκούμενη πολιτική η οποία προσπαθεί να προωθήσει τα συμφέροντα των ελίτ εμπορευματοποιώντας την εκπαίδευση και αμφισβητώντας την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού και το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση

                Ο αγώνας συνεχίζεται