Συζήτηση μ’ έ ν α ν γ ο ν ι ό

(για το σχολείο και τις εξετάσεις)

Ηλίας Παπαχατζής

-Καλημέρα,δάσκαλε

-Καλημέρα,Βασίλη

-Χρόνια πολλά κιόλας.Το Άγιο Πνεύμα να μας φωτίζει…

-Χρόνια πολλά. Αλλά εμείς χρειαζόμαστε φώτιση;

-Μήπως εννοείς το 40 %;

-Συ είπας…μπορεί να θαμπώθηκαν από την επενδυτική βαθμίδα…στα Τέμπη

-Να σου πω,δάσκαλε,τι γίνεται με σας;Χαίρεστε όταν πέφτει το σύστημα;

-Λες για την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων; Πώς να χαρούμε, ρε Βασίλη; Δε φτάνει που πάμε στο σχολείο από τις 7 η ώρα το πρωί και φεύγουμε στις 5 το απόγευμα;

-Τι;

-Μάλιστα.Πώς να χαρούμε,λέω,όταν δε λειτουργεί το σύστημα και η ταλαιπωρία η δικιά μας και των παιδιών μεγαλώνει;

-Ε,τότε,τι λέει αυτός ο Ψαρ…ος;

-Και δεν είναι μόνος του.Τον κάλυψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

-Βρήκαν πάλι ευκαιρία να κάνουν προπαγάνδα εις βάρος σας,δάσκαλε;

-Λες κι εμείς το φτιάξαμε το σύστημα. Λες κι εμείς είμαστε “οι εξωγήινοι”, που του επιτέθηκαν

-Αντί να το καταργήσουν και να σας αφήσουν να εξετάζετε εσείς τα παιδιά,σας φορτώνουν την ευθύνη για τις δυσλειτουργίες του

-Ακριβώς. Κάποιοι, που έχουν να μπουν σε σχολική τάξη από τότε που ήταν μαθητές, διαφεντεύουν τις τύχες της Παιδείας ,Βασίλη

-Κσι κάποιοι των κολλεγίων

-Οι άριστοι;Αυτοί που σπούδασαν,επειδή οι γονείς τους είχαν λεφτά;

-Ναι,ναι…

-Γι’ αυτό στραβά αρμενίζουμε…δεν είναι προνόμιο των ισχυρών η Παιδεία, κύριοι. Μη μας γυρίζετε πίσω…

-Να σε ρωτήσω, δάσκαλε…πώς είναι τα θέματα φέτος στις Πανελλήνιες;

-Θα σου μιλήσω για τη Νεοελληνική Γλώσσα…την Έκθεση,που λέγαμε παλιά

-Για πες…

-Στα ΕΠΑΛ το θέμα ήταν δισυπόστατο: εθελοντισμός και άστεγοι

-Δηλαδή; Ποιος εθελοντισμός; Των ΜΚΟ;

-Το κείμενο έλεγε ότι ο εθελοντισμός είναι ανιδιοτελής…

-Έτσι όπως εξελίσσεται; Με τίποτα…

-Έχεις δίκιο. Αλλά, αυτοί που διαφεντεύουν, δε βάζουν τα θέματα;

-Σωστά…τι περιμένεις; Και για τους άστεγους το ίδιο ήταν;

-Το κείμενο όχι ..ήταν ένα ποίημα του Μπρεχτ, που μιλούσε για το πόσο αδιέξοδο είναι να προσφέρεις στέγη σε κάποιον άστεγο μόνο για μια νύχτα

-Και αυτό ζήτησαν απ’ τα παιδιά;Να βρουν το αδιέξοδο;

-Σιγά …τους ζήτησαν το αν είναι ποιητής αισιόδοξος ή απαισιόδοξος στο μισό ποίημα

-Και γιατί όχι σε ολόκληρο;

-Γιατί τότε θα τα έβαζαν να σκεφτούν την ανάγκη της κοινωνικής αλλαγής και της επανάστασης, όπως εμφανώς υποστηρίζει ο Μπρεχτ

-Άρα, ένα τόσο καλό θέμα, το τσαλάκωσαν

-Για να το φέρουν στα μετρα τους

-Κσι στα Γενικά Λύκεια τι έβαλαν;

-Το κεντρικό θέμα πολύ καλό…η καταπίεση των γυναικών

-Πώς το πάθανε;

-Μην ανησυχείς; Το αποπροσανατόλισαν μια χαρά

-Πώς;

-Βάζοντας το δεύτερο κείμενο, που μιλούσε εναντίον του σύγχρονου φεμινιστικού κινήματος

-Μιλάμε για αθλιότητες δηλαδή.

-Βασίλη, παραφέρεσαι. Απλά η εξουσία, που ποτέ δεν υποστήριξε το φεμινιστικό κίνημα, κάνει υποδείξεις στη νεολαία για το ποιο είναι το “καλό κίνημα”…

-Α,κατάλαβα

-Δεν μπορείτε να βάζετε σφήνες στον εγκέφαλο των νέων παιδιών, αναθεματίζοντας το φεμινιστικό κίνημα. Αυτές παλεύουν ενάντια στη “θυματοποίηση” και τις γυναικοκτονίες …όχι εσείς

-Τι λες, ρε δάσκαλε; Προπαγάνδα και στις Πανελλήνιες;

-Εσύ τι νόμιζες; Ότι η αστ(ρ)ική τάξη έχει καλούς σκοπούς;

-Για παρτη τους ναι

-Ναι,αλλά εδώ μιλάμε για την κοινωνία. Θα την αφήσουμε βορά των κερδών;

-Όχι, βέβαια. Θα αγωνιστούμε

-Συμφωνώ

-Όλοι μαζί ενωμένοι

-Να σε ρωτήσω κάτι, ρε Βασίλη

-Τι έχει πάθει ο κόσμος;

-Να ξυπνήσει,δάσκαλε,πριν συμβούν και νέα Τέμπη…

-Άσε, τι ήταν αυτό, που έζησα στο μετρό προχθές; Για 10′ νόμισα ότι τελειώσαμε…

-Που σας πήγαιναν στο σκοτάδι;

-Ναι …μέσα στο βαγόνι χωρίς φως να ψάχνεις τον επόμενο σταθμό

-Σωστά …προηγούνται οι ψήφοι. Σιγά μην κοιτάξουν εμάς…πρώτα οι εντυπώσεις

-Βασίλη κι αν δεν αλλάξει η πολιτική κατάσταση, τι θα κάνουμε;

-Πρώτον δε θα τους μοιάσουμε

-Και;

-Και δεύτερον εμείς στον αγώνα, γιατί χωρίς κίνημα δεν υπάρχει ελπίδα

-Για την Παιδεία,την Υγεία,την ισότητα,την αμοιβαιότητα…

-Καλή λευτεριά, δάσκαλε

-Να νικήσουμε το φόβο, Βασίλη. Να ξαναφέρουμε στο επίκεντρο τις συλλογικές αξίες…δε θα γίνουμε θεατές, άνεργοι και δούλοι του συστήματος

-Καλή συνέχεια, δάσκαλε