Ο ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ κ. ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

του Ντίνου Παντελίδη

Ο κ. Γαβρόγλου είναι γνωστό ότι είναι υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Ο ίδιος, ως μέλος του ΣΥΡΙΖΑ, δηλώνει αριστερός τόσο όσο και το κόμμα του που έχει υιοθετήσει ολόκληρη την νεοφιλελεύθερη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπέρ του κεφαλαίου και ενάντια στον κόσμο της εργασίας. Τόσο αριστερό το κόμμα του, τόσο αριστερός κι αυτός.

Όμως, πέρα από τις δηλώσεις του οι πολιτικές πράξεις του κ. Γαβρόγλου μας δείχνουν τι πραγματικά είναι. Και οι πράξεις του δείχνουν ότι είναι ένας ακόμη νεοφιλελεύθερος υπουργός Παιδείας στο πάνθεον των υπουργών Παιδείας της χώρας.

Ο Κ. Γαβρόλου, για το θέμα των διορισμών δηλώνει κι επιβάλλει:

  1. Το βασικό πτυχίο δεν είναι επαρκές για το διορισμό ώστε να κατοχυρώνονται μόνο με την απόκτησή του εργασιακά δικαιώματα. Τα δικαιώματα αυτά τα παρέχουν τα (ακριβοπληρωμένα) «ακαδημαϊκά» προσόντα (διδακτορικό, μεταπτυχιακά, ξένη γλώσσα, γνώση Η/Υ)  που παρέχει η αγορά. Όποιος/ όποια έχει την (ταξική) δυνατότητα να τα αποκτήσει μπορεί να οικοδομήσει ένα «φάκελο προσόντων» ώστε να αποκτήσει μια θέση εργασίας στην αγορά (εδώ το υπ. Παιδείας) εργασίας. Στην ανάγκη, αν η ταξική του/της θέση δεν είναι τέτοια που να του/της επιτρέπει την αγορά προσόντων, ας εκποιήσει η οικογένειά του/της κάποιο περιουσιακό της στοιχείο (οικοπεδάκι, χωραφάκι) για να αγοράσει αυτά τα προσόντα.  Η αποδόμηση του βασικού πτυχίου και ο φάκελος προσόντων είναι η βασική νεοφιλελεύθερη αντίληψη όπως αυτή περιγράφεται στις ευρωπαϊκές συνθήκες αλλά και στις οδηγίες του ΟΟΣΑ. Και κάνουν την εκπαίδευση ακόμη πιο βαθιά ταξική απ’ ότι είναι. Κι αυτό το γνωρίζει ο κ. Γαβρόγλου, δεν τον ενδιαφέρει όμως γιατί αποδέχτηκε τα ιδεολογήματα του νεοφιλελευθερισμού για αριστεία, αξιοκρατία κι ανταγωνισμό διαστρεβλώνοντας τις έννοιες χρησιμοποιώντας την έννοια δικαίωμα  (να μην αποκλείονται από ουσιαστική διεκδίκηση των προκηρυγμένων θέσεων  νέοι εκπαιδευτικοί με μικρή ή χωρίς προϋπηρεσία αλλά με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.)
  2. Η προϋπηρεσία για τον κ. Γαβρόγλου δεν είναι επαρκής για το διορισμό. Μπορεί κάποιος/κάποια να εργάστηκε για 5-6 χρόνια όμως μπορεί να χάσει τη δουλειά του από κάποιον/κάποια νεότερο/η με μηδενική προϋπηρεσία ή την ίδια προϋπηρεσία αλλά διαφορετικά «προσόντα» από τα οποία θα εξαρτηθεί η πρόσληψη. Ο παλιός εργαζόμενος απολύεται επειδή ο νέος εργαζόμενος είναι και φθηνότερος κι επειδή αγόρασε προσόντα. Αγορά είναι για τον κ. Γαβρόγλου η εκπαίδευση. Κι ας στήριξαν τόσα χρόνια οι αναπληρωτές/τριες το δημόσιο σχολείο, κι ας πήγαν σε μέρη που αναγκαστικά ξόδευαν όλο το μισθό τους για να επιβιώσουν, κι ας σιτίζονταν σε στρατιωτικές λέσχες, κι ας κοιμόντουσαν στις παραλίες. Περασμένα ξεχασμένα για το αφεντικό.
  3. Ο ανταγωνισμός και η ανθρωποφαγία είναι η βασική πολιτική του. Ανταγωνιστείτε μεταξύ σας δηλώνει στους εκπαιδευτικούς. Με πνεύμα ανταγωνισμού και διάκριση μεταξύ τους τους θέλει στο σχολείο. Να υιοθετήσουν αυτή τη στάση, να αποδεχτούν την αξιολόγηση και την αξιοκρατία στο σχολείο να μπορέσουν οι επόμενες κυβερνήσεις (που προφανώς έχουν την ίδια ακριβώς πολιτική) να εφαρμόσουν τις πολιτικές της Ε.Ε. τις οποίες το εκπαιδευτικό κίνημα πολέμησε με επιτυχία τα προηγούμενα χρόνια προστατεύοντας το δημόσιο σχολείο από την κατηγοριοποίηση των σχολείων και εκπαιδευτικών, την υποβάθμιση της συλλογικής προσπάθειας για μια Παιδεία της απελευθέρωσης, της αλληλεγγύης, του σεβασμού στη διαφορετικότητα, και όχι τις αξίες της αγοράς. Ό,τι δεν κατόρθωσαν οι υπουργοί πριν από αυτόν είναι αποφασισμένος να το εφαρμόσει.
  4. Η διάσπαση του εκπαιδευτικού κινήματος αποτελεί για τους μηχανισμούς επιβολής της πολιτικής τους βασική προϋπόθεση επιτυχίας. Ο διαχωρισμός μόνιμοι – αναπληρωτές εξυπηρετεί τα κυβερνητικά σχέδια ώστε να μην υπάρχει (πιστεύουν) καθολική αντίδραση. Όμως, το προσοντολόγιο δε θα κλείσει τον κύκλο του στους διορισμούς. Το επόμενο βήμα, με οποιαδήποτε κυβέρνηση, θα είναι το προσοντολόγιο στις υπηρεσιακές μεταβολές (μετάθεση, απόσπαση, τοποθέτηση) των μονίμων, η αξιολόγηση με βάση τα προσόντα και η μισθολογική διαφοροποίηση.
  5. «Δίνει» Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε. : «Η Δ.Ο.Ε. και η Ο.Λ.Μ.Ε. δεν κατέθεσαν μέχρι σήμερα καμιά πρόταση εκτός  από  τις δημόσιες αναφορές για την αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας, χωρίς να δηλώνουν τι γίνεται με τα επιστημονικά κριτήρια». Πράγματι, οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες σε Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε. διαφωνούν στην ποσόστωση μεταξύ κριτηρίων κι όχι για το προσοντολόγιο. 
  6. Ο κ. Γαβρόγλου εκφράζει κι όλο το νεοφιλελεύθερο τόξο. Εκπροσωπεί τη Ν.Δ. που προτείνει «επίδοση σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., εκπαιδευτική προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά κριτήρια, όπως ο βαθμός πτυχίου, συναφείς μεταπτυχιακοί τίτλοι, διδακτορικό, ξένες γλώσσες κ.λπ., κοινωνικά κριτήρια» αλλά και το ΚΙΝ.ΑΛ – ΠΑ.ΣΟ.Κ που επίσης προτείνει «βαθμολογία από διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π., διδακτική προϋπηρεσία, ακαδημαϊκοί τίτλοι και κοινωνικά κριτήρια».

Απέναντί του λοιπόν. Απέναντι στον εκφραστή των νεοφιλελεύθερων εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων. Απέναντι στις κυβερνητικές πολιτικές που αμφισβητούν εργασιακά δικαιώματα και στο χώρο της εκπαίδευσης. Απέναντι στη συναίνεση κυβέρνησης – αντιπολίτευσης.

  • Για μας η αντιπαράθεση δεν είναι οι διαφοροποιήσεις στον τρόπο μοριοδότησης των κριτηρίων, αλλά η αντιπαράθεση με λογικές ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ.
  • ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΩΡΑ.
  • ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ.
  • Το σχολείο μας χρειάζεται όλους/όλες,
  • Καμία υποχώρηση στα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος!

Συνεχίζουμε αποφασιστικά τον αγώνα