ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Γαλλία Φεβρουάριος 2019
Εκπαιδευτική Λέσχη

Επιτέλους! Ένα όνειρο χρόνων των συντηρητικών στη Γαλλία γίνεται πραγματικότητα από την κυβέρνηση Macron. Τα διευθυντικά στελέχη των επιχειρηματικών κύκλων, των τραπεζών, τα αφεντικά των ΜΜΕ, θα μπορούν να εκπαιδεύουν τους εκπαιδευτικούς.

Αυτό επιτρέπει μία τροπολογία που υιοθέτησε η γαλλική Βουλή στις 15 Φεβρουαρίου, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νόμου Blanquer, για ένα «Σχολείο Εμπιστοσύνης». Την τροπολογία κατέθεσαν οι Ρεπουμπλικάνοι και εγκρίθηκε με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργού και του Εισηγητή. «Πέρασε», εντελώς απαρατήρητη, μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, μετά από μια μακρά συνεδρίαση της Βουλής.

Η τροπολογία 51 ανοίγει τις μελλοντικές Σχολές Εκπαιδευτικών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις ήδη υπάρχουσες, στους “επαγγελματίες που προέρχονται από οικονομικούς κύκλους”. Στην αιτιολογία της τροπολογίας αναφέρεται πως «Είναι απαραίτητο να καλέσουμε τους επαγγελματίες της επιχειρηματικής κοινότητας, για να προετοιμάσουν τους εκπαιδευτικούς, ώστε να ασκήσουν καλύτερα την αποστολή τους για την καθοδήγηση των μαθητών τους, καθώς και την αποστολή τους στο πλαίσιο δράσεων διεθνούς συνεργασίας»

Τροποποιεί το άρθρο L 721-2 του Κώδικα Εκπαίδευσης, το οποίο ορίζει το σκοπό και την αποστολή των «Σχολών Εκπαιδευτικών» και εισάγει μία νέα «οπτική» σύμφωνα με την οποία «Οι παιδαγωγικές τους ομάδες (των σχολών εκπαιδευτικών) περιλαμβάνουν επίσης επαγγελματίες που προέρχονται από οικονομικούς κύκλους», παράλληλα με το διδακτικό προσωπικό, τη διεύθυνση, την επιθεώρηση και τους φορείς της λαϊκής εκπαίδευσης.

Το άνοιγμα του σχολείου στον κόσμο των επιχειρήσεων δικαιολογήθηκε ως ανάγκη κατάρτισης των εκπαιδευτικών ώστε να καθοδηγήσουν καλύτερα τους μαθητές τους, σε έναν κόσμο επιχειρηματικότητας. Αλλά, όπως επισημαίνουν εκπαιδευτικοί στη Γαλλία, η τροπολογία των Ρεπουμπλικάνων που επιτρέπει την είσοδο των επιχειρηματικών στελεχών στις σχολές των εκπαιδευτικών, δεν καθορίζει τα πλαίσια της «παιδαγωγικής» παρέμβασής τους αφήνοντάς τους ένα ευρύ πεδίο.

Πηγές:

http://www.assembleenationale.fr/15/amendements/1629/AN/51.asp

http://www.cafepedagogique.net/lexpresso/Pages/2019/02/19022019Article636861571503601896.aspx