Ιστορικής σημασίας αναμέτρηση

Βασίλης Μακρής

Οι εισβολείς νεοφιλελεύθεροι επιθεωρητές, της εμπορευματοποίησης και της κατηγοριοποίησης σχολείων – εκπαιδευτικών – μαθητών βρίσκονται προ των πυλών της δημόσιας εκπαίδευσης.

Γίνεται πιο καθαρό από ποτέ, ότι δίνουμε μια ιστορικών διαστάσεων αναμέτρηση για να υπερασπίσουμε τη Δημόσια Παιδεία, το Δημόσιο Σχολείο, το δικαίωμα των μαθητών/τριών μας να ονειρεύονται και να ορίζουν το μέλλον τους, για να υπερασπίσουμε την παιδαγωγική μας υπόσταση και την εργασία μας.

Ας αναλογιστούμε όλες και όλοι μας σε τι σχολείο θα βρεθούμε, το επόμενο διάστημα, εμείς και οι μαθητές μας, αν υλοποιηθεί η τριπλή αξιολόγηση.

Δείκτες, κουτάκια, ανταγωνισμός, επιθεωρητές, χορηγοί, κατηγορίες, αφόρητη πίεση και μηδενισμός της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Οι εισβολείς περιδιαβαίνουν χαμογελαστοί στα τηλεοπτικά κανάλια μιλώντας για «ποιότητα» και «πρόοδο». Πίσω από τις κάμερες χαιρέκακα σχεδιάζουν, με πρώτο στόχο τους να ισοπεδώσουν κάθε αντίσταση, ατομική και συλλογική. Να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι κάθε αγώνας είναι μάταιος, ότι κάθε αντίσταση θα έχει συνέπειες. Χρησιμοποιούν τη στρατηγική «σοκ και δέος».

Υπάρχει τρόπος να αντιστρέψουμε την επίθεση;

ΝΑΙ

Αν απαντήσουμε με το δικό μας κινηματικό, μαζικό, συντριπτικό σοκ και δέος, δεκάδων χιλιάδων απεργών, δεκάδων χιλιάδων διαδηλωτών, δεκάδων χιλιάδων υπερασπιστών του δημόσιου σχολείου, δεκάδων χιλιάδων ενημερωτών της κοινωνίας και των γονέων.

Στις 15 Φεβρουαρίου πρέπει να δείξουμε τη δύναμή μας. ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ. Κλείνουμε το σχολείο της αξιολόγησης για να μείνει ανοιχτό το μέλλον των μαθητών μας, για να μείνει ανοιχτό το μέλλον της εργασίας μας και της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Συνάδελφοι/οι

Σφίξτε τις καρδιές, σηκώστε ψηλά το βλέμμα, στο ύψος που αναλογεί στο δημόσιο σχολείο.

Από εκεί ψηλά

τα Παιδιά μετράνε τ’ άστρα

Οι Δάσκαλοι και οι Δασκάλες τους γεύονται χαρά απ’ τα χαμόγελά τους.

Οι δείκτες και τα κουτάκια σέρνονται στα βαλτόνερα της αξιολόγησης.

Οι νεοφιλελεύθεροι εισβολείς φαίνονται μεγάλοι, όταν εμείς είμαστε σκυφτοί.

Ας δείξουμε την πραγματική μας δύναμη.

Ας ανεμίσουν τα τραγούδια μας.

Διαβάστε το άρθρο της Diane Ravitch (πρώην υπουργού Παιδείας στις ΗΠΑ), με τίτλο «Γιατί άλλαξα γνώμη» https://www.e-lesxi.gr/%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%af…/

Διαβάστε στην Εκπαιδευτική Λέσχη

https://www.e-lesxi.gr/%ce%b7-%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%b1…/

https://www.e-lesxi.gr/%ce%bf%ce%b9-%cf%85%cf%80%ce%b5…/

https://paremvasilis.blogspot.com/2023/02/2021.html

Ακούστε την ομιλία της Ravitch στην περσινή διαδικτυακή Εκδήλωση της ΔΟΕ https://youtu.be/9WL1tosdCs8

Δείτε το μικρό απόσπασμα (2περίπου λεπτών) από την ταινία Detachement, ταινία του 2011 σε σκηνοθεσία Tony Caye (Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας Χ), με πρωταγωνιστή τον Adrien Brody

στον σύνδεσμο που ακολουθεί: https://youtu.be/OhPC5DoEJy4

Ο φιλμικός χρόνος αναφέρεται στην περίοδο της κυβέρνησης του πατρός Μπους, που επέβαλε με τον ψευδεπίγραφο νόμο No Child Left Behind (NCLB), ένα σύστημα σκληρής αξιολόγησης των δημόσιων σχολείων, μέσω της επίδοσης των μαθητών τους στις περιφερειακές εξετάσεις.

Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο, παιδί και κείμενο που λέει "Γνώση σημαίνει ελευθερία Όχι αξιολόγηση και ιεραρχία Απεργία 15 Φεβρουαρίου Εκπαιδευτική Λέσχη ("

Όλες οι αντιδράσεις:

27Εσείς, Mata Manti, Katerina Spiliopoulou και 24 ακόμη