Ερωτηματολόγιο Μέτρησης Ψυχικής Ανθεκτικότητας και Ευεξίας των Εκπ/κών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης

Ομάδα Πειραματόζωων-Εκπαιδευτικών

Η Ομάδα Πειραματόζωων-Εκπαιδευτικών δημιούργησε ένα φανταστικό ερωτηματολόγιο του Υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς του:

Μέτρηση Ψυχικής Ανθεκτικότητας και Ευεξίας των Εκπ/κών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης

  1. Ο χρόνος που αφιερώνω στην εργασία μου περιορίζεται στο εργασιακό μου ωράριο.

Διαφωνώ πολύ             Διαφωνώ                Ούτε διαφωνώ-ούτε συμφωνώ            Συμφωνώ             Συμφωνώ πολύ

2. Ο μισθός με τον οποίο αμείβομαι είναι ο ιδανικός για τη φύση της δουλειάς μου.

Διαφωνώ πολύ             Διαφωνώ                Ούτε διαφωνώ-ούτε συμφωνώ            Συμφωνώ             Συμφωνώ πολύ

3. Ο μισθός μου είναι ικανοποιητικός για την καθημερινή μου διαβίωση και δε χρειάζεται να κάνω 2η δουλειά.

Διαφωνώ πολύ             Διαφωνώ                Ούτε διαφωνώ-ούτε συμφωνώ            Συμφωνώ             Συμφωνώ πολύ

4. Οι σχολικές εγκαταστάσεις στις οποίες έχω εργαστεί ήταν επαρκώς εξοπλισμένες και χρηματοδοτούμενες.

Διαφωνώ πολύ             Διαφωνώ                Ούτε διαφωνώ-ούτε συμφωνώ            Συμφωνώ             Συμφωνώ πολύ

5. Απολαμβάνω ασφάλεια στον εργασιακό μου χώρο χωρίς να σκέφτομαι πιθανούς κινδύνους (π.χ. κατάρρευση οροφής της τάξης, καταγγελία από γονέα).

Διαφωνώ πολύ             Διαφωνώ                Ούτε διαφωνώ-ούτε συμφωνώ            Συμφωνώ             Συμφωνώ πολύ

6. Απολαμβάνω εκτίμηση και αναγνώριση της εργασίας μου από τη Δ/νση του σχολείου αλλά και από τα κλιμάκια της ανώτερης διοίκησης.

Διαφωνώ πολύ             Διαφωνώ                Ούτε διαφωνώ-ούτε συμφωνώ            Συμφωνώ             Συμφωνώ πολύ

7. Σημείωσε τι ποσό έχεις επενδύσει ως τώρα για να αποκτήσεις τα προαπαιτούμενα τυπικά προσόντα για την εισαγωγή σου στους πίνακες προσλήψεων.

  • Δεν έχω επενδύσει κανένα ποσό
  • Έως 1.000€
  • Έως 2.500€
  • Έως 4.000€
  • Πάνω από 5.000€

Καταλαβαίνεις τώρα λοιπόν; Πότε ήταν η τελευταία φορά που το Υπουργείο Παιδείας νοιάστηκε για τις συνθήκες εργασίας μας, για την ασφάλειά και την ευημερία εμάς και των μαθητών μας, μπήκε σε διάλογο και επικοινώνησε μαζί μας; Μήπως δεν έγινε ποτέ αυτό;

Μήπως αντιθέτως το Υπουργείο γνωρίζει πολύ καλά σε τι άθλιες συνθήκες εργαζόμαστε μιας και φρόντισε το ίδιο συστηματικά μέσα από ενέργειες και νομοθετήματα χρόνων να προκαλέσει αυτές τις άθλιες συνθήκες; Το Υπουργείο το μόνο που γνωρίζει να κάνει πολύ καλά είναι να μας κουνάει συνεχώς το δάχτυλο υπενθυμίζοντάς μας ότι είμαστε ανεπαρκείς, ότι δεν αξίζουμε τη θέση εργασία μας και πρέπει συνεχώς να τη διεκδικούμε, πως είμαστε εμείς υπαίτιοι για την τραγική κατάσταση που έχουν υπεισέλθει τα σχολικά κτίρια και για τις όλο και αυξανόμενες βίαιες συμπεριφορές των παιδιών, την ίδια ώρα που:

 Σχεδόν ο κάθε εκπαιδευτικός έχει κορνιζαρισμένα τουλάχιστον ένα βασικό πτυχίο, ένα μεταπτυχιακό, ένα σεμινάριο, μία ξένη γλώσσα και μία πιστοποίηση χρήσης Η/Υ.

 Για να τα αποκτήσει όλα αυτά έχει ξοδέψει κυριολεκτικά χιλιάδες ευρώ από την τσέπη του για να εξασφαλίσει απλώς μία θέση στους πίνακες κατάταξης με σκοπό μία πιθανή πρόσληψη έστω ως αναπληρωτής, ενώ το μηνιάτικό του δεν ξεπερνάει συνήθως τα 1.000€.

 Τα σχολεία υποχρηματοδούνται ζητώντας κάθε χρόνο από τους γονείς των μαθητών να συνεισφέρουν σε βασικά υλικά και τους εκπαιδευτικούς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αγοράσουν ό,τι θα χρειαστούν για το μάθημά τους.

 Στη Β/θμια ώρες μαθημάτων χάνονται μέχρι και τα Χριστούγεννα μιας και δεν είναι στις προτεραιότητες του ΥΠΑΙΘΑ να προσλάβει εκπαιδευτικούς αλλά να επιτρέψει στην παραπαιδεία να επεκταθεί.

 Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είναι εκτεθειμένοι αληθινά σε επικίνδυνα σχολικά περιβάλλοντα με ταβάνια να πέφτουν, λέβητες να εκρήγνυνται και εκπαιδευτικούς να σπάνε τα πόδια τους.

 Τα εργατικά ατυχήματα δεν αναγνωρίζονται ως τέτοια κι έτσι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επωμιστούν κάθε έξοδο, με τους αναπληρωτές μάλιστα να μην έχουν καν το δικαίωμα σε αναρρωτικές άδειες πέραν των 15 ημερών.

 Οι σχέσεις εκπαιδευτικών-γονέων έχουν γίνει «εκρηκτικές» με τους εκπαιδευτικούς να δέχονται σωρεία καταγγελιών από τους γονείς, στην πλειοψηφία τους αβάσιμων, περνώντας από την εξαιρετικά ψυχοφθόρα διαδικασία της ΕΔΕ. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι οι εκπαιδευτικοί να μετράνε τα λόγια τους σε σημείο εκφοβισμού μιας και η δαμόκλειος σπάθη της ΕΔΕ ταλαντεύεται πάνω από τα κεφάλια τους.

 Καταπατάται το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών με την αξέχαστη Εισαγωγική Επιμόρφωση της ντροπής όπου το ΙΕΠ θεώρησε σωστό να προγραμματίσει τις συναντήσεις απογεύματα και σε κατοχυρωμένες αργίες.

Το Υπουργείο γνωρίζοντας την κατάσταση αντί να προχωρήσει σε ενίσχυση των σχολείων με γερές χρηματοδοτήσεις και μόνιμους διορισμούς όλων των εκπαιδευτικών, φροντίζει συνεχώς να σπέρνει και να συντηρεί το κλίμα τρομοκρατίας και ανασφάλειας μέσω των αξιολογήσεων σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, μέσω κατηγοριοποιήσεων μαθητών και εκπαιδευτικών. Εμείς όμως διαλέγουμε να μην υποκύψουμε και βγαίνουμε μπροστά να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα και τις ελευθερίες όλων μας.

Εσύ ποια πλευρά θα διαλέξεις: της υποχώρησης ή της μάχης;