Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας εκπαίδευσης, όλων των ειδικοτήτων, που θέλουν να έχουν μια πρώτη επαφή με το εκπαιδευτικό δράμα. Στο εργαστήριο θα χρησιμοποιηθούν σύντομα παραδείγματα μαθημάτων για μικρές και μεγαλύτερες ηλικίες και θα εντοπισθούν μερικές αρχές σχεδιασμού αλλά και κάποιες τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη.
Το εκπαιδευτικό δράμα είναι μια διαδικασία βιωματικής διερεύνησης ανθρώπινων καταστάσεων που στηρίζεται στη χρήση στοιχείων της θεατρικής τέχνης και στην ανθρώπινη φαντασία. Μπορεί να αποτελέσει έναν εναλλακτικό, πιο δημιουργικό, τρόπο προσέγγισης της γνώσης είτε αυτή αφορά στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου είτε στην ευρύτερη κατανόηση του κόσμου μέσα στον οποίο ζούμε και της σχέσης μας με αυτόν.
Το δράμα δεν είναι θέατρο – αν και ανήκει στο ίδιο είδος τέχνης – γιατί δεν απευθύνεται σε κάποιο θεατρικό κοινό. Δεν χρειάζονται τεχνικές γνώσεις και ικανότητες υποκριτικής ούτε για τους συμμετέχοντες ούτε για τους δασκάλους – αν και μπορεί να είναι μέρος μιας θεατρικής προετοιμασίας εάν αυτός είναι ο σκοπός μας. Το δράμα μπορεί να αποτελέσει μία μέθοδο διδασκαλίας του αναλυτικού προγράμματος ή μία διαδικασία διερεύνησης κοινωνικών θεμάτων, μέρος προετοιμασίας και διερεύνησης ενός θεατρικού έργου με σκοπό την παράσταση, εργαλείο για την ανάπτυξη θεμάτων αγωγής υγείας, βάση για ανάπτυξη ενός project … δηλαδή μπορεί να βοηθήσει πεδία που στοχεύουν στη γνώση, βίωση, διερεύνηση και κατανόηση και απαιτούν ένα πλαίσιο αναζήτησης και προβληματισμού.
Το εργαστήριο είναι βιωματικό αλλά με παράλληλη θεωρητική στήριξη.
Διδάσκει ο Αμοιρόπουλος Κώστας, νηπιαγωγός, δάσκαλος και θεατροπαιδαγωγός.
Ημερομηνία διεξαγωγής εργαστηρίου: Παρασκευή 3 Νοεμβρίου2017
Γραφεία της ΔΟΕ, Ξενοφώντος 15Α, Σύνταγμα, στις 5:30
Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 30/10