Δ ι ά λ ο γ ο ς μ’ έ ν α ν γ ο ν ι ό

Ηλίας Παπαχατζής

-Καλημέρα, δάσκαλε

-Καλημέρα, Βασίλη.Τι γίνεται;

-Μας πολιορκούν, δάσκαλε

-Ποιοι;

-Ξέρεις ποιοι…μας έχουν βάλει χέρι και προσπαθούν να μας αφήσουν άφραγκους

-Άλλους να δεις, που προσπαθούν να τους πετάξουν στο δρόμο

-Α,λες αυτούς με τους πλειστηριασμούς…κάπου σε είδα προχτές

-Είχαμε πάει στην Καλλιθέα να σώσουμε το σπίτι μιας τετραμελούς οικογένειας από το Περιστέρι.Ξέρεις ένα διαμέρισμα 52 τ.μ

-Α,τους αλήτες…Αυτοί και τα κόμμματά τους δε χρωστάνε εκατομμύρια, δάσκαλε;

-Το θέμα είναι να μπορεί να ζει όλος ο κόσμος κι όχι μόνο αυτοί

-Και τι κάνατε;Τους σώσατε τους ανθρώπους;

-Ευτυχώς πιέσαμε κι ο πλειστηριασμός δε θα γίνει.Θα μπουν στα πληττόμενα νοικοκυριά και θα γίνει διακανονισμός

-Μπράβο!Ήσασταν πολλοί,ε;

-Πολλοί και ενωμένοι…παρά τη βροχή

-Μ’ έκανες και χάρηκα, δάσκαλε…

-Έτσι είναι,Βασίλη.Ο λαός έχει δύναμη…

-Και κατά τα άλλα, έχουμε τίποτα καλό στην Παιδεία;

-Ένα θα σου πω:προχτές στη συνέλευση των προέδρων, ο προεδρος της ΕΛΜΕ Κυκλάδων μας είπε για καθηγητές, που κυκλοφορούν με μια βσλίτσα στο χέρι και κλαίνε

-Κλαίνε;

-Ναι,Βασίλη.Δε βρίσκουν σπίτι να μείνουν και δεν τους φτάνουν τα λεφτά

-Τι λες, ρε δάσκαλε;Καλά, πόσα παίρνετε;

-Ο νεοδιοριστος 737 ευρώ κι οι αναπληρωτές μόλις περνάνε τα 800

-Καλά, δε ντρέπονται καθόλου εκεί στην κυβέρνηση;

-Σιγά…

-Δε γίνεται έτσι Παιδεία, δάσκαλε…

-Με φτωχούς και περιφερόμενους εκπαιδευτικούς…

-Ακριβώς.Πώς θα διδάξει ο άλλος το παιδί μου, όταν είνσι φτωχός και τον σέρνουν από δω κι από εκεί;

-Η μοίρα των αναπληρωτών…

-Αίσχος…Θέλετε Παιδεία,κύριοι;Διορισμούς εδώ και τώρα.Και λεφτά στους νέους ανθρώπους να χουν διάθεση να μορφώσουν τα παιδιά μας

-Αλλιώς;

-Αλλιώς, να σηκωθούν να φύγουν δάσκαλε.Όποιος δε θελει δημόσια Παιδεία, να πάει αλλού

-Άμουσα και ανυποψίαστα θέλουν τα παιδιά, Βασίλη.Γι’ αυτό κατάργησαν τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών κσι τα καλλιτεχνικά

-Και πού θα ζήσουν αυτά τα παιδιά;Μπροστα σε καμιά τηλεόραση να τα αποκοιμίζει;Δε θα βγουν στην κοινωνία;

-Θα βγουν αποχαυνωμένα, Βασίλη.Σ’ όλο το Λύκειο προσπαθούν να βγάλουν μια τεράστια ύλη…

-Α, γι’ αυτό θέριεψαν τα φροντιστήρια

-Κι εμείς βλέπουμε ότι αυτό το σύστημα θα βγάλει αμαθείς και ανασφαλείς ανθρώπους,χωρίς επίγνωση της κοινωνίας που ζουν.

-Και τι κάνετε, δάσκαλε;

-Προσπαθούμε να μιλάμε στα παιδιά για κοινωνικά θέματα,Βασίλη…αν και τα περισσότερα βιβλία είναι του περασμένου αιώνα

-Πάντως ο γιος μου όλο για τσακωμούς μου λέει στο σχολείο

-Δυστυχώς ο κορωνοιός, ο εγκλεισμός και η αδυναμία των υπευθύνων να καταλάβουν την ψυχολογία των μαθητών, στη βία οδηγεί, Βασίλη.Αφου τα παιδοά νιώθουν πιεσμένα κι αμήχσνα, κάπου θα ξεσπάσουν

-Μωρέ, μπράβο.Οπότε, αφού ξεμπουντούλωσσν την παιδεία, τώρα τάβσλαν με την υγεία

-Άλλο κι αυτό

-Δηλ. όποιος δεν έχει λεφτά πεθαίνει

-Δυστυχώς

-Τι λέτε, βρε έξυπνοι;Ποιος σας έσωσε απ’ τον κορωνοιό;Τα δημόσια νοσοκομεία δε σας σώσανε;

-Έλα ντε

-Που τώρα δεν τα θέλετε…

-Λυπάμαι, Βασίλη

-Εδώ, δάσκαλε μιλάμε για ανθρώπινες ζωές

-Και τι να κάνουμε,βρε φίλε;

-Όλοι στο δρόμο…να τους σταματήσουμε

-Συμφωνώ. Να ‘σαι καλά, Βασίλη

-Γεια σου, δάσκαλε. Και δυνατά στον αγώνα!