Δ ι ά λ ο γ ο ς  μ’  έ ν α  γ ο ν ι ό (δ’)

Ηλίας Παπαχατζής

-Καλημέρα, δάσκαλε.

-Καλημέρα, Βασίλη και χρόνια πολλά!

-Ευχαριστώ, επίσης, καλή χρονιά!

-Τι κάνεις; Πώς πέρασες;

-Πήγαμε 3-4 μέρες στο χωριό… μετά δούλευα.

-Τουλάχιστον είχε καλό καιρό!

-Αφύσικο αυτό, δάσκαλε. Το έχουμε καταστρέψει το κλίμα…

-Μαζί με το περιβάλλον. Αφού δεν πουλιέται, δεν τους χρειάζεται…

-Είδες τώρα που τρέχουν εκεί στο Τατόι;

-Ναι, για να μην κάνουμε κακή εντύπωση στους ξένους προστάτες!

-Ρε δάσκαλε, τι μας έχουνε κάνει μια βδομάδα τώρα με τον Κοκό; Αυτά είναι τα προβλήματά μας, βρε δάσκαλε;

-Γι’ αυτό, Βασίλη ,τα λένε πια ΜΜΕ…μέσα μαζικής εξαπάτησης. Τι ήθελες να σου δείξουν; Ρεπορτάζ απ’ το  θάνατο του 6χρονου παιδιού;

-Ναι. Που γύριζαν όλη την Ελλάδα για να βρεθεί ΜΕΘ και τελικά πέθανε!

-Ε, αυτά δε θα στα δείξουν, Βασίλη. Όπως δε σου ΄δειξαν για το 12χρονο, που το πήρε μαζί του ο καυστήρας του σχολείου του…

-Κι εσείς τι λέτε στα παιδιά τότε; Όλα καλά;

-Τι θες να πούμε;

-Να τα ξεκουνήσετε. Να τους πείτε για την κοινωνία σήμερα και ότι πρέπει να αγωνίζονται, αν θέλουν να ζήσουν καλύτερα…

-Καλά αυτά που λες, Βασίλη μου, αλλά νομίζεις ότι προλαβαίνουμε;

-Δηλαδή;

-Ξέρεις τι πιέσεις δεχόμαστε για να βγει η ύλη;

-Κι άμα δε βγει;

-Δεν τους νοιάζει. Σου λέει: “Θα τη βγάλεις θες δε θες”.

-Κι αν μπορούν να σας παρακολουθήσουν 5-6 μαθητές, οι υπόλοιποι τι θα γίνουν;

-Ρωτήστε την υπουργό, Βασίλη. Δεν είσαι στο σύλλογο γονέων του σχολείου σου;

-Είμαι. Κι είμαστε σε επαφή και με την Ένωση γονέων.

-Δε φτάνει αυτό, Βασίλη. Πρέπει να συνεργαστείτε με τους καθηγητές και την ΕΛΜΕ (ή/και με τους συλλόγους δασκάλων)

-Δεν πάνε καλά τα παιδιά, δάσκαλε…

-Πώς να πάνε, ρε Βασίλη; Γυρίσανε από την πανδημία ακοινώνητα και με τεράστια μαθησιακά κενά και αντί να μας πουν ν’ αναπληρώσουμε σιγά-σιγά τη χαμένη ύλη, αυτοί μας έβαλαν Τράπεζες Θεμάτων και υποχρέωση να βγάζουμε μια τεράστια καινούρια ύλη, χωρίς τα παιδιά να έχουν κατανοήσει την προηγούμενη!

-Γι’ αυτό και ο γιος μου έχει χάσει το μπούσουλα. Είναι όλο νεύρα, απαιτήσεις κι όποτε τον ρωτάω για το σχολείο, μου γυρίζει αμέσως αλλού την κουβέντα!

-Κι έτσι, πολλά παιδιά δεν μπορούν να παρακολουθήσουν και τα φαινόμενα αντίδρασης και βίας αυξάνονται

-Άμα το παιδί αισθανθεί απομονωμένο, Βασίλη….

-Κι εσείς, βρε δάσκαλε, δεν αντιδράτε σ’ αυτά;

-Βασίλη, όλα αυτά ευνοούν τα φροντιστήρια.

-Το καταλαβαίνω.

-Φωνάξτε, λοιπόν. Μόνοι μας δε φτάνουμε. Άσε που μας έχουνε ζέψει με χιλιάδες γραφειοκρατικές δουλειές, που δεν προλαβαίνουμε…

-Ναι, αλλά εγώ θέλω το δάσκαλο κοντά στα παιδιά.

-Κι εγώ αυτό νόμιζα, Βασίλη. Αλλά τελικά, έχουμε γίνει γραμματείς, ψυχολόγοι, νοσηλευτές, επιστάτες, παιδονόμοι…

-Ότι είχατε τόσα ταλέντα εσείς οι εκπαιδευτικοί δεν το φανταζόμουνα!

-Άσε, ρε Βασίλη. Και μετά με τι κουράγιο να κάνεις μάθημα της προκοπής;

-Και παίρνετε και φραγκοδίφραγκα…

-737 ευρώ το μήνα!

-Και μετά σου λέει θέλουν να αποδώσει ο εκπαιδευτικός…

-Κατάλαβες, Βασίλη; Κι εγώ δε λέω ότι είμαστε μόνο εμείς αδικημένοι. Αλλά έτσι δε γίνεται δημόσια Παιδεία

Δε δέχομαι τίποτα λιγότερο από μια σύγχρονη δημόσια Παιδεία και Υγεία για όλους!

-Συμφωνούμε. Άρα όχι Παιδεία χωρίς τη γνώμη των εκπαιδευτικών… παιδεία με τεράστια ύλη χωρίς μαθήματα τέχνης, κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, βασικών τεχνικών γνώσεων για όλους…

-Ωραία τα λες, δάσκαλε…

-Καλά τα λέμε, αλλά ακουγόμαστε μεταξύ μας. Τόσα χρόνια στα σχολεία και κανείς δε μας ρώτησε τις δυσκολίες, τις ενστάσεις, τα προβλήματα που διαπιστώσαμε, τις προτάσεις μας, ρε αδερφέ!

-Κατάλαβα, δάσκαλε. Το σύστημα θέλει τα παιδιά μας δούλους κι έτσι σας αντιμετωπίζει και σας…

-Αχ…

-Και τι έχεις να προτείνεις, δάσκαλε;

-Αυτή τη φορά και μέχρι την επόμενη κινητοποίηση, θα σου προτείνω ένα βιβλίο, που πρέπει να το διαβάσουν όλοι οι γονείς, αλλά και όλοι οι δάσκαλοι.

-Σε ακούω

-Περικλής Παυλίδης: “Το έργο των εκπαιδευτικών στην κοινωνία της γνώσης” εκδόσεις ΚΨΜ

-Ευχαριστώ, δάσκαλε.

-Είναι μικρό και χρήσιμο…για όσους θέλουν να συνεργαστούμε όλοι μαζί για τη νεολαία!

-Γεια σου, δάσκαλε.

-Σε χαιρετώ, Βασίλη.