Δυο μάσκες πάνινες κι ένα παγούρι: ο ακρωτηριασμός της λογικής

Γιάννης Αναγνωσταράς – Άντα Παραφόρου

Με τις τελευταίες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας για τα μέτρα έναρξης της σχολικής χρονιάς γίνεται φανερό ότι το σχέδιο της κυβέρνησης υποτάσσεται στην αναγκαιότητα της νεοφιλελεύθερης ατζέντας να παρουσιαστεί ότι επανέρχεται η «κανονικότητα» στην οικονομία. Στο βωμό αυτό θυσιάζεται η υπευθυνότητα της πολιτείας να παρουσιάσει ένα συγκροτημένο σχέδιο που θα λειτουργήσει ως ασπίδα προστασίας για τους χιλιάδες μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικούς της χώρας.

Έτσι η έναρξη των μαθημάτων παραπαίει ανάμεσα στις 7 και 14 Σεπτεμβρίου ενώ το ξεδίπλωμα του «σχεδίου» της υπουργού Κεραμέως και της κυβέρνησής της φωλιάζει στις ευχαριστίες προς τις ιδιωτικές εταιρείες για τη στήριξη που τους παρέχουν. Αρωγός στην επικίνδυνη ανευθυνότητα του υπουργείου είναι η μαζική κουλτούρα των καναλιών των δελτίων των οχτώ όπου εντεταλμένοι δημοσιογράφοι προσφέρουν συναίνεση στις κυβερνητικές νόρμες.

Καμία όμως προπαγάνδα δεν μπορεί να κρύψει το στοίβαγμα των παιδιών σε τμήματα των 25 μαθητών/μαθητριών. Η επιτροπή των ειδικών, σύμφωνα με τις επίσημες οδηγίες τους, επιτρέπει για τη λειτουργία των γραφείων σε υπηρεσίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα έναν εργαζόμενο/η ανά 10τ.μ.,ενώ με μία εκκωφαντική σιωπή δεν εξηγούν με βάση ποιο υγειονομικό πρωτόκολλο μπορούν να συνυπάρξουν σε καθημερινή βάση για ένα εξάωρο 22 έως 25 μαθητές/τριες σε αίθουσες των…25 τ.μ.!!!

Κανένας λογικός άνθρωπος, γονιός και εκπαιδευτικός δεν ανέχεται το ασύστολο ψεύδος της κυβέρνησης για τη λειτουργία του σχολείου με μαθητές/τριες που σιτίζονται στις ίδιες αίθουσες που κάνουν μάθημα. Τα τηλεοπτικά χαμόγελα που μοιράζει απλόχερα στους δέκτες μας η υπουργός και οι υφυπουργοί δεν μπορούν να προστατεύσουν τα παιδιά που συγχρωτίζονται για να πιουν νερό στις βρύσες. Οι δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας είναι κοινά αποδεκτό ότι δεν φαρδαίνουν τα προαύλια για να κάνουν διάλειμμα μαθητές/τριες 12/θέσιων σχολείων. Η δε οδηγία του υπουργείου για διαφορετικά διαλείμματα απογυμνώνει τους «σοφούς του Αμαρουσίου» οι οποίοι αποκαλύπτονται για την πλήρη άγνοιά τους στη λειτουργία του δημόσιου δωρεάν σχολείου. Δεν ξέρουν αλλά και δε ρωτούν τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τα πρωτοβάθμια σωματεία των εκπαιδευτικών για να πληροφορηθούν ότι πολλοί εκπαιδευτικοί μοιράζονται σε διαφορετικά  σχολεία την ίδια ημέρα.

Καμία αναφορά του υπουργείου για μείωση ή αναδιάταξη της ύλης σε όφελος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών. Η δυνατότητα όλων των παιδιών στη μόρφωση, ιδιαίτερα στις δύσκολες συνθήκες του covid-19, αποτελούν ψηλά γράμματα για την αντιδραστική, αντιεκπαιδευτική πολιτική. Το νεοφιλελεύθερο καρνέ στο γραφείο της υπουργού καθαρίζει την πολιτική της ευθύνη για το ανοχύρωτο άνοιγμα των σχολείων με ένα καθάρισμα της φλογέρας στο μάθημα της μουσικής και άλλο ένα πέρασμα με απολυμαντικό του ποντικιού στην αίθουσα της πληροφορικής.

Παρά το φανερό άθροισμα της επιστημονικής άποψης των ειδικών γιατρών στην πολιτική της κυβέρνησης να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στην ελληνική κοινωνία δεν κρύβεται ότι κονιορτοποιούν τον κεντρικό παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου να προστατεύσει τους μαθητές/τριές του.

Επειδή λοιπόν οι εκπαιδευτικοί που σηκώνουμε στις πλάτες μας τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου αντλούμε την παιδαγωγική μας ευθύνη από τα συμφέροντα των μαθητών/τριών μας, δεν θα τους υποδεχθούμε με την ευχή Άντε και καλή τύχη μάγκες… γιατί δυο μάσκες πάνινες και ένα παγούρι που διατυμπανίζει η υπουργός ως στοιχειώδη υγειονομική πρόνοια δεν μπορούν να αναιρέσουν την άμεση αναγκαιότητα για 15 μαθητές στο τμήμα τώρα!

Αυτό το αίτημα υπηρετούν οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, των πρωτοβάθμιων σωματείων και των γονιών των μαθητών μας.