Ηλίας Παπαχατζής
-Καλημέρα,δάσκαλε
-Καλημέρα, Βασίλη.Τι κάνεις; Έχω καιρό να σε δω
-Τι να κάνω, ρε δάσκαλε; Προσπαθώ να τα βγάλω πέρα. Πάω στο σούπερ μάρκετ και νιώθω ζητιάνος
-Μα αφού είναι όλα φθηνά
-Δάσκαλε, δε βγαίνει η ζωή με τα food pass και τα ψίχουλα, που μας δίνουν
-Το ξέρω, Βασίλη. Κι εγώ έτσι νιώθω: επαίτης!
-Και στο σχολείο πώς πάει;
-Τέλεια! Εμείς μιλάμε, τα παιδιά προσπαθούν να αποφύγουν το μάθημα και το υπουργείο … σ’ ένα παράλληλο σύμπαν!
-Δε σας παρακολουθούν τα παιδιά, δάσκαλε;
-Όχι… άλλα πιεσμένα προσπαθούν να καταλάβουν τι θα βάλουμε στα διαγωνίσματα, άλλα αλαλιασμένα από την περίοδο του κορωνοιού έχουν προβλήματα προσαρμογής,άλλα πεισμένα ότι δεν τα καταφέρνουν…
-Ωχ
-Κι εμείς αναγκαζόμαστε να βγάλουμε την ύλη, γιατί έτσι μας διέταξαν… κι όποιος τα βγάλει πέρα!
-Δηλαδή δάσκαλε, με πόσους κάνεις μάθημα;
-Με 7-8 σε κάθε τμήμα… τα 2/3 έχουν τεθεί εκτός μάχης
-Αυτά τα ξέρουν στο υπουργείο; Ότι θα βγουν τα παιδιά μας αγράμματα;
-Μόνο τα ξέρουν; Αυτοί τα κάνουν, Βασίλη. Αυτοί έβαλαν την Τράπεζα Θεμάτων στα Λύκεια. Αυτοί έβαλαν υπεύθυνους παντού, για να βγει “με το ζόρι” η ύλη
-Γι’ αυτό ο γιος μου ζητάει κι άλλα φροντιστήρια;
-Εσείς θα πληρώσετε πάλι, Βασίλη
-Κι εσείς, δάσκαλε. Είναι Παιδεία αυτή;
-Συμφωνώ. Και μάλιστα, αντί να υποστηριχτεί το δημόσιο σχολείο, μας βάζουν κι άλλα εμπόδια τώρα
-Δηλαδή;
-Σου έχω πει για την αξιολόγηση. Προσπαθούν ν’ αξιολογήσουν τους νέους συναδέλφους
-Ποιοι; Πώς;
-Οι σύμβουλοι
-Μα αυτοί δεν είναι για να συμβουλεύουν; Πότε εμφανίστηκαν αυτοί;
-Τώρα τελευταία ανέλαβαν υπηρεσία
-Και ήρθαν κατευθείαν να να κάνουν αξιολόγηση;
-Μάλιστα. Αντί να γνωρίσουν τους συναδέλφους και να αρχίσουν να ενημερώνονται για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα, θέλουν με το ζόρι να μπουν στις τάξεις για να δουν αν είμαστε κατάλληλοι να διδάσκουμε
-Πώς, έτσι; Ήρθε κάποιος άγνωστος για έλεγχο;
-Δυστυχώς, Βασίλη
-Τι δυστυχώς, ρε δάσκαλε; Μπουκαδόροι είναι; Ποιοι τους έβαλαν;
-Τι να πω,ρε φίλε; Αυτοί οι συνάδελφοι που πιέζονται να τους δεχτούν είναι νεοδιόριστοι (γι’ αυτούς επαίρεται η υπουργός), οι οποίοι θα έπρεπε να έχουν μονιμοποιηθεί εδώ και ένα χρόνο
-Συγνώμη, δεν ισχύουν οι νόμοι; Γιατί δεν τους μονιμοποιούν;
-Γιατί ανακάλυψαν ότι οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται αξιολόγηση. Και βρήκαν αυτούς,τους δύσμοιρους, που δεν είναι μόνιμοι ακόμα, για να μας την επιβάλουν
-Α, ωραία. Με εκβιασμό δηλαδή. “Κάτσε να σε παρακολουθήσω, αλλιώς μόνιμος δε γίνεσαι”
-Έτσι ακριβώς, Βασίλη
-Ωραία ηθική έχουν εκεί στο υπουργείο και στην κυβέρνηση. Συγχαρητήρια!
-Συ είπας, Βασίλη
-Δάσκαλε, τσαντίστηκα τώρα. Δε φτάνει που σας έχουν και δουλεύετε για φραγκοδίφραγκα, δε φτάνει που έχουν φορτώσει τα παιδιά με τόσα άχρηστα πράματα και απαιτήσεις, εσείς φταίτε για τα χάλια της δημόσιας παιδείας;
-Έλα ντε! Ή τέλος πάντων εμείς κυρίως φταίμε; Εμείς αποφασίζουμε για τη χρηματοδότηση, τα βιβλία,τα προγράμματα, τις υποδομές, την επιμόρφωση κ.λπ. ;
-Και τώρα θέλουν να τα φορτώσουν όλα αυτά σε σας. Και ξέρεις τι διαισθάνομαι;
-Ότι στο τέλος θα σας βάλουν να τσακωθείτε μεταξύ σας
-Τι εννοείς;
-Τους ενοχλεί που βγάζετε ακόμη μαθητές-πολίτες και όχι υποτακτικούς.Τους ενοχλεί που οι ντελιβεράδες οργώνουν την Αθήνα ζητώντας μόνιμη δουλειά κι ασφάλιση
-Σωστά. Με την αξιολόγηση θέλουν να στρέψουν τον έναν εναντίον του άλλου για το “ποιος θα επιβιώσει”
-Κι ένα τελευταίο,δάσκαλε. Αν εσύ έχεις στο μυαλό σου την αξιολόγηση, θα μπορείς να κάνεις ελεύθερα το μάθημα που έκανες ως τώρα;
-Δε νομίζω. Θα αναγκαστώ να κυνηγάω την ύλη, να αφήνω πολλά παιδιά χωρίς να μαθαίνουν, να μη μιλάω με τα παιδιά για θέματα της κοινωνίας, που τα απασχολούν
-Εμείς δασκάλους-μηχανάκια δε θέλουμε για τα παιδιά μας
-Και τι να κάνουμε;
-Ν’ αντισταθείτε
-Αυτό προσπαθούμε, Βασίλη, όλοι μαζί, παλιοί και νέοι…μόνιμοι και αναπληρωτές
-Κι εγώ θα πάω με το σύλλογο γονέων στο σχολείο για ενημέρωση και στήριξη του αγώνα σας
-Να πας, Βασίλη. Και να το πείτε και στην ΕΛΜΕ να έρθει να σας ενημερώσει
-Ναι, δάσκαλε. Γιατί εμείς θέλουμε τους καθηγητές και το σχολείο των παιδιών μας. Ούτε αξιολογήσεις τέτοιες θέλουμε, ούτε ανταγωνισμούς, ούτε κλεισίματα σχολείων, που ετοιμάζουν
-Εκεί θα οδηγήσει η αξιολόγηση:σε απολύσεις,κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων
-Πάμε μαζί, δάσκαλε
-Να ‘σαι καλά, Βασίλη
-Και κάτι τελευταίο. Θα πω στο γιο μου ότι αν δουν κανέναν σύμβουλο (ή επιθεωρητή) να θέλει να μπει σε τάξη, να τον πετάξουν έξω
-Μάλιστα
-Θα το κάνω, δάσκαλε. Κάτω τα χέρια από τη δημόσια Παιδεία!
-Σε χαιρετώ,Βασίλη