Ηλίας Παπαχατζής
-Καλημέρα,Βασίλη
-Καλημέρα,δάσκαλε.Τι νέα;
-Καλά.Εδώ προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα…
-Άστο, δάσκαλε. Οι μεσάζοντες κάνουν πάρτυ με τις τιμές, εμείς ψαχνόμαστε κι οι αρμόδιοι εκφράζουν τη λύπη τους
-Αλλά δεν κάνουν τίποτα. Κι οι αγρότες δικαίως ξεσηκώνονται, διότι δεν είναι αυτοί, που βγάζουν το κέρδος…
-Κι οι άλλοι,αντί να στηρίξουν την γεωργική παραγωγή,αφήνουν τους κερδοσκόπους να μας “παίρνουν τα λεφτά απ’ την τσέπη”
-Καλά να πάθουμε,Βασίλη μου,που δεν αντιδράμε
-Τέλος πάντων…Πώς πάει το σχολείο;
-Με μεγάλο ενδιαφέρον πάντα, γιατί τα παιδιά δε σε αφήνουν να πλήξεις
-Σωστό αυτό, αλλά έχει αποτέλεσμα η προσπάθεια σας;
-Δυστυχώς η μισή χρονιά χάνεται μεταξύ διαγωνισμάτων και βαθμών
-Δηλαδή;
-Τα παιδιά πιέζονται κυρίως από το σπίτι να πάρουν μεγάλους βαθμούς κι έτσι δίνουν σημασία στο διαγώνισμα και αδιαφορούν αρκετές φορές στο μάθημα
-Μα εγώ του γιου μου του λέω να προσέχει,για να αποκτήσει γνώσεις για τη ζωή
-Εσύ, Βασίλη. Εδώ όλη η κοινωνία σχεδόν έχει προσαρμοστεί στο “φαίνεσθαι” κι όχι στο “είναι”
-Κι εσείς τι κάνετε,βρε δάσκαλε;Αγράμματα θα μείνουν τα παιδιά μας;
-Εμείς,Βασίλη,τους εξηγούμε ότι δεν έχει αξία ένας καλός βαθμός,αν δεν αποκτήσουν βάσεις στα μαθήματα.Κι αυτό απαιτεί καθημερινή προσπάθεια
-Και το αποτέλεσμα;
-Ασκούμε επίδραση σε λίγα παιδιά. Αλλά με τους εντατικούς ρυθμούς της ύλης, τα πιο πολλά “έχουν χάσει τη μπάλα και περιμένουν να τους σώσουν τα φροντιστήρια”.
-Δυστυχώς. Έχετε και υπερφορτωμένες τάξεις
-Ναι…κι αν δε μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ούτε μάθημα της προκοπής γίνεται, αλλά και πολλά σχολεία λόγω και της υπογεννητικότητας θα κλείσουν
-Έχεις δίκιο,δάσκαλε
-Κάτι πρέπει να γίνει, Βασίλη. Τα παιδιά ζητάνε πιο φρέσκα και πιο πρακτικά μαθήματα. Βαριούνται τη θεωρία…και κουράζονται από τις συνεχείς εξετάσεις, ιδίως στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ
-Κι εσείς τι τους έχετε τους υπολογιστές;
-Όταν τα ρώτησα μια μέρα στο μάθημα της γλώσσας για τη χρηση των υπολογιστών,ξέρεις τι μου είπαν;
-Για πες
-“Κύριε, αν αυτό που θέλετε να μας διδάξετε δε μας ενδιαφέρει, δε θα το προσέξουμε περισσότερο, αν μας το προβάλετε σε οθόνη ή αν το δούμε στα λαπτοπ”
-Και μετά σου λέει το υπουργείο ότι δε χρειάζεται η “Καλλιτεχνική Παιδεία”
-Ή οι Κοινωνικές Επιστήμες, που ασχολούνται με την κοινωνικοποίηση των παιδιών και την εξέλιξή τους σε πολίτες
-Στραβά αρμενίζουμε,δάσκαλε
-Ναι, Βασίλη. Γιατί δε διδάσκεται καθόλου η σύγχρονη Ιστορία,ενώ και τα κείμενα στα πιο πολλά βιβλία είναι του προηγούμενου αιώνα
-Μα έτσι δεν έχουμε καμία ελπίδα
-Τα παιδιά ασφυκτιούν,κάνουν φασαρία,άλλα παπαγαλίζουν…
-Και τότε πώς εξηγείς τον ξεσηκωμό των φοιτητών,δάσκαλε;
-Μα δεν είπαμε πως το σημερινό δημόσιο σχολείο ναρκώνει τα παιδιά. Προσπαθούμε να τους εμφυσήσουμε αξίες, συλλογική συνείδηση και σεβασμό στην προσπάθεια…
-Γιατί εγώ χαίρομαι, δάσκαλε, που τα παιδιά και περισσότερο οι φοιτητές αγωνίζονται για τη δημόσια Παιδεία
-Κι εγώ,Βασίλη.Και πρέπει να είμαστε μαζί τους
-Ναι.Γιατί έκαναν μεγάλο κόπο για να μπουν στις σχολές
-Ενώ κάποιοι άλλοι, αν περάσουν τα ιδιωτικά ΑΕΙ, θα έρχονται στο Λύκειο και θα αδιαφορούν έχοντας από πίσω τα λεφτά της οικογένειας
-Μεγάλη αδικία αυτό που πάει να γίνει, δάσκαλε
-Σίγουρα. Αυτοί που αποτυγχάνουν στις Πανελλήνιες, θα μπαίνουν σε σχολές δίπλα στο σπίτι τους, επειδή έχουν λεφτά
-Δεν θα είναι απαξίωση της δημόσιας Παιδείας αυτό ,δάσκαλε;
-Ναι. Θα είναι σα να σου λένε “δε μας νοιάζει αυτό που διδάσκεις” ή στα παιδιά, που προσπαθούν “σκοτωθείτε εσείς, διαβάστε, αλλά τις θέσεις στη δουλειά θα τις πάρουμε εμείς”
-Με τα λεφτά του μπαμπά.Να μας κάνουν κουμάντο…
-Γι’ αυτό σου λέω, Βασίλη, ότι πρέπει να βγούμε στους δρόμους για την υπεράσπιση της δημόσιας Παιδείας
-Την Πέμπτη θάμαστε εκεί,δάσκαλε
-Ωραία
-Μα, για πες μου, δε βλέπω πολλούς συναδέλφους σας να αντιδρούν. Έχετε εσωτερικά προβλήματα;
-Είναι αλήθεια ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι όσο ενεργοί θα έπρεπε. Ξέρεις οι μισοί σχεδόν είναι μέσα στην ανασφάλεια…
-Ποιοι δηλαδή;
-Οι αναπληρωτές,που είναι κάθε χρόνο στην ταλαιπωρία για το πού και πότε θα προσληφθούν
-Τι πληγή κι αυτή,δάσκαλε
-Είναι ντροπή τα περισσότερα κενά τα είναι πραγματικά(οργανικά) και το κράτος να τους φέρεται έτσι
-Συμφωνώ. Να γίνουν διορισμοί για να μπορέσουν κι αυτοί οι άνθρωποι να ζήσουν
-Και να λειτουργήσουν και τα σχολεία
-Ακριβώς…που ψάχνετε καθηγητές Νοέμβρη και Δεκέμβρη μήνα
-Αλλά είναι και κάτι άλλο,Βασίλη
-Δηλαδή; Είναι κι άλλοι συνάδελφοι σας σε ανασφάλεια;
-Ναι,οι νεοδιόριστοι
-Μα αφού διορίστηκαν, τι πρόβλημα έχουν;
-Πρώτον παίρνουν κάτω από 800 ευρώ
-Κατάλαβα…ωραία ζωή!
-Και δεύτερον: διορίστηκαν αλλά δεν είναι μόνιμοι
-Και τι είναι;
-Πρέπει να αξιολογηθούν
-Συγνώμη τόσα χρόνια αναπληρωτές οι περισσότεροι, με τόσους μαθητές τους να πετυχαίνουν στα ΑΕΙ…
-Κι όμως η κυβέρνηση θεωρεί ότι δεν αξίζουν να διδάξουν,αν δεν…
-Και τι αξιολόγηση είναι αυτή;
-Από το σύμβουλο και το διευθυντή
-Εγώ ήξερα ότι οι σύμβουλοι είναι για να σας βοηθούν
-Κι όμως,μόλις ανέλαβαν υπηρεσία,τους ζητούν να αξιολογήσουν ανθρώπους,που δεν τους ξέρουν κάν
-Άλλο και τουτο…κι οι διευθυντές;
-Θα παρακολουθούν λέει διδασκαλίες των νέων συναδέλφων για να διαπιστώσουν το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης…
-Γιατί έχουν γνώσεις παιδαγωγικών οι διευθυντές;
-Δε νομίζω…δεν τους ζητήθηκαν τώρα,που έγιναν Δ/ντες
-Αρα δικαίως αγχώνονται οι συνάδελφοι σας.
-Μάλλον.Γιατί κάθε τέτοια αξιολόγηση κινδυνεύει να είναι αυθαίρετη
-Μόνο;
-Ίσως και μεροληπτική, μιας και δεν είναι όλοι οι δ/ντες άνθρωποι ανεπηρέαστοι από συμπάθειες ή πολιτικές προτιμήσεις
-Κι εσείς τι κάνετε,δάσκαλε;
-Εμείς λέμε στους συναδέλφους νεοδιόριστους αλλά και στους δ/ντες να μη μπουν σε αυτή τη διαδικασία και τους καλύπτουμε συνδικαλιστικά
-Κι αυτοί δε θα σας ακούσουν;
-Αντιστέκονται σε μεγάλο βαθμό
-Κι οι διευθυντές;
-Κι οι διευθυντές δε θέλουν οι περισσότεροι τέτοιους ρόλους. Εδώ δε μπορούν να φέρουν το σχολείο βόλτα με τόσες αρμοδιότητες και γραφειοκρατία και τους φορτώνουν κι άλλα…
-Δηλαδή, δάσκαλε, προσπαθούν να σας διαλύσουν; Θα σας βάλουν να τσακωθείτε μεταξύ σας…
-Έτσι φαίνεται, Βασίλη. Γιατί η αξιολόγηση δε θα αφορά μόνο τους νεοδιόριστους. Μας θέλουν φοβισμένους, για να μη μπορούμε να έχουμε ελεύθερη βούληση και απλά να διεκπεραιώνουμε τις άνωθεν εντολές
-Δηλ. σας θέλουν δασκαλάκους
-Έτσι φαίνεται…τι να πω
-Ωραια πράματα
-Είναι κι άλλα, Βασίλη π.χ. η αξιολόγηση και η κατηγοριοποίηση-κλείσιμο σχολείων
-Κάτι έχω ακούσει…
-Αυτά θα στα πω την άλλη φορά. Ραντεβού την Πέμπτη μετά τις 12 στα Προπύλαια
-Ναι,δάσκαλε.Θα είμαστε εκεί
-Έτσι, μπράβο
-Καθήκον μας,δάσκαλε
-Ναι. Για μια δημόσια-δωρεάν αναβαθμισμένη Παιδεία για όλα τα παιδιά!
-Γεια σου, δάσκαλε