ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΑΓΕΙΡΕΙΟ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ!

Θοδωρής Καψάλης

Οι εκπαιδευτικοί έκρουσαν, έγκαιρα, τον κώδωνα του κινδύνου στην ελληνική κοινωνία για τις μεθοδεύσεις της ΝΔ στον χώρο της Παιδείας. Είναι αυτές που οδηγούν με ταχείς ρυθμούς στην ιδιωτικοποίησή της αλλά και στη σταδιακή απαλλαγή της Πολιτείας από την ευθύνη της. Αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που στοχοποιούνται, συστηματικά, διχαστικά κατά περιόδους, πότε οι νέοι και πότε οι εργαζόμενοι. επειδή αντιδρούν σε αυτές τις επιλογές.

Η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), που ψηφίστηκε από ΝΔ και Ελληνική Λύση τον Φεβρουάριο, δεν ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία. Απλά επιβεβαίωσε τα λεγόμενα, και μάλιστα, από την πρώτη στιγμή εφαρμογή της.

Αποκαλύφθηκε ότι η ΕΒΕ δεν λειτουργεί θετικά, για την ποιοτική αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως παραπλανητικά καλλιεργήθηκε, αλλά αρνητικά, ως ποσοτικός κόφτης αποκλεισμού των νέων από τα δημόσια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και μάλιστα αδιακρίτως!

Είναι μια εφεύρεση της νεοφιλελεύθερης ατζέντας ώστε να αποκλειστούν από τα Πανεπιστήμια 9.500 επιπλέον μαθητές και να οδηγηθούν σε άλλες επιλογές. Το δήλωσε, πρόσφατα και με κυνικότητα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε εκδήλωση για το νέο σχολείο: «Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν επαγγέλματα δημιουργικά»!

Στις έντονες αντιδράσεις γονέων και μαθητών για τις πολλές αδικίες που προκλήθηκαν, η κ.Κεραμέως δεν ανέλαβε καμία ευθύνη. Αντίθετα, κατηγόρησε τα Πανεπιστήμια για τον αριθμό των θέσεων και στοχοποίησε τους υποψήφιους ότι εργαλειοποιούνται από την αντιπολίτευση! Δεν μπήκε καν στον κόπο να διερευνήσει αυτές τις «αστοχίες», επικαλούμενη τις γνωστές «δικές» τους έρευνες. Στις εκκλήσεις δε της αντιπολίτευσης, για αναστολή εφαρμογής της ΕΒΕ λόγω της πανδημίας, οχυρώθηκε πίσω από το δόγμα των υποχρεωτικών μεταρρυθμίσεων!

Κεντρικός πυλώνας της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΝΔ δε φαίνεται να είναι το νέο αναβαθμισμένο σχολείο, όπως ισχυρίζεται η ηγεσία της, αλλά η οικονομική εκμετάλλευση ενός ακόμα δημόσιου αγαθού (το άλλο είναι η Υγεία) χωρίς άλλες καθυστερήσεις και εξαιρέσεις. Υποχρεωτικός περιορισμός αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώθηση στις δεξιότητες για τον έλεγχο και την καθοδήγηση της κοινωνίας σε νέες κατευθύνσεις, εμπορευματοποίηση στα όνειρα και τις φιλοδοξίες της νέας γενιάς. Ήδη προαναγγέλθηκε η «απόβαση» αμερικανικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο! Τρίβουν τα χέρια τους οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης και τα golden boys του ΙΕΠ για τις ανταμοιβές τους.

Παρόμοιος «κόφτης» εκτιμάται ότι θα είναι, στη συνέχεια, και η Αξιολόγηση, που θα κατηγοριοποιήσει σχολεία και εκπαιδευτικούς παραπλανώντας, ξανά, την ελληνική κοινωνία για την αναγκαιότητά της. Ας  ισχυρίζονταν, μέχρι και ο πρωθυπουργός, πως η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και θα χρησιμοποιηθεί για «ενδυνάμωση» των εκπαιδευτικών και για βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Τους διαψεύδουν οικτρά δικά τους νομοθετήματά που κατατέθηκαν, καλοκαιριάτικα, στη Βουλή (28/7 η ψήφιση) για επιβολή της υποχρεωτικότητας στην αυτοαξιολόγηση σχολείων παρά την καταγεγραμμένη διαφωνία του 90% των εκπαιδευτικών που ζητά από το ΥΠΑΙΘ να κάνει ουσιαστικό διάλογο.

Μέσω διατάξεων του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, η περίφημη ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών γίνεται παραπομπή σε πειθαρχικό με ποινή στέρησης μισθών. Η δε πιπίλα της αυτονομίας των σχολείων περιορίζεται σε μονοπρόσωπες αποφάσεις του δ/ντή «μπαμπούλα», υποβαθμίζοντας, έτσι, τον κομβικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων των σχολικών μονάδων. Συλλογικών οργάνων που αντί να ενισχυθούν θα ελέγχονται επιπλέον και από τον Δήμαρχο μέσω του Σχολικού Συμβουλίου! Για ποια ακριβώς αναβάθμιση μιλούν;

Εν τέλει, πώς ένα νομοθέτημα που, εκτός από τους άμεσα εμπλεκόμενους, συναντά και την καθολική απόρριψη των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης (καταψηφίστηκε στην Επιτροπή) θα μπορέσει να πετύχει στην πράξη; Μήπως αυτό επιθυμεί το υπουργείο; Μήπως, τελικά, ο στόχος είναι η διαρκής υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και όχι το αντίστροφο ώστε να επιβληθούν μια σειρά από νεοφιλελεύθερα μέτρα;

Δεν είναι η πρώτη φορά που επιλέγονται τέτοιες πρακτικές από αυτή την κυβέρνηση. Παρόμοια μέθοδο χρησιμοποίησε η ίδια υπουργός παιδείας 9 μήνες πριν με τις υποχρεωτικές ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια και με υποχρεωτικούς υποψήφιους! Τι κι αν αρνήθηκε τη συμμετοχή του σε αυτές το 95% του συνόλου των εκπαιδευτικών. Στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών το ΥΠΑΙΘ απάντησε με υποχρεωτικούς (δοτούς) «αιρετούς» εκπροσώπους, διορισμένους δλδ. από το ίδιο! Μέσα σ΄ αυτό το γενικότερο περιβάλλον της υποχρεωτικότητας, θα ενεργοποιηθεί η αξιολόγηση παντού, ώστε να χρησιμοποιηθούν, ξανά, οι αριθμοί ως φενάκη από μια κυβέρνηση-μαγειρείο νεοφιλελεύθερων πολιτικών.

Τελικά, η ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας μας είναι το πιο μεγάλο ψέμα πάνω στο οποίο στηρίζεται το όλο εγχείρημα της ΝΔ με σκοπό την παραπλάνηση της κοινής γνώμης για την επιβολή νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων και πολιτικών.

Για την εξυπηρέτηση αυτής της πολιτικής καταργήθηκε το Πανεπιστημιακό Άσυλο, απαγορεύτηκαν οι διαδηλώσεις, ιδρύθηκε η Πανεπιστημιακή Αστυνομία, αποκλείστηκαν οι φοιτητές από τα Πανεπιστήμια, έγιναν «φυσαρμόνικα» τα σχολεία στην πανδημία, στοχοποιήθηκαν οι νέοι, οι εκπαιδευτικοί (έπεται και η συνέχεια με τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς), οι πολίτες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ.

Οποιοσδήποτε στέκεται κριτικά απέναντί τους «μπλοκάρεται» ως «επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία». Η αστυνομοκρατία, ο έλεγχος και η χειραγώγηση των ΜΜΕ είναι δύο από τους δείκτες που κατατάσσουν την Ελλάδα στις «ελαττωματικές Δημοκρατίες», και μάλιστα, στη προτελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της Δ.Ευρώπης με χειρότερη επίδοση αυτή της κυβερνητικής λειτουργίας!

Οι ίδιοι θεωρούν ότι επειδή αξιολογήθηκαν, άπαξ, στις εκλογές του 2019 νομιμοποιούνται να μας δεσμεύουν με γράμματα ψιλά σε ό,τι υπήρχε στο πρόγραμμά τους με γράμματα χονδρά.

Ο κόσμος, όμως, αλλάζει γρήγορα και ευτυχώς ή δυστυχώς αλλάζει για όλους!