Πρωτοβουλία Πανεπιστημιακών ΑΠΘ ΠΑΜΑΚ ΔΙΠΑΕ
Φουντώνει η εκδικητική στοχοποίηση όσων εκπαιδευτικών συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης. Σε πολλές περιφέρειες της χώρας οι διώξεις σε βάρος εκπαιδευτικών κλιμακώνονται, με προσκλήσεις σε πειθαρχικά συμβούλια, ενδεικτικά μόνον, στην Αιτωλοακαρνανία, την Άρτα, την Αττική, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Κέρκυρα, την Κρήτη, την Πιερία, τη Σάμο, τη Χαλκιδική. Το μένος του υπουργείου ξεκίνησε σπάζοντας τον αδύναμο κρίκο των νεοδιόριστων και στρέφεται τώρα προς όλες-ους τους/τις εκπαιδευτικούς. Όχι μόνον αγνοεί οποιοδήποτε κατακτημένο δικαίωμα συμμετοχής στην απεργία-αποχή, αλλά η υφυπουργός παιδείας Ζέττα Μακρή έφτασε να αναφωνήσει ειρωνικά σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή στις 24 Ιανουαρίου: “Δεν ξέρω ποιο είναι αυτό το περίφημο εκπαιδευτικό κίνημα.” Ε, λοιπόν, είναι αυτό ακριβώς που διώκεται και απειλείται, σε μια εκβιαστική προσπάθεια να φιμωθεί μια και καλή.
Ο αυταρχισμός αποτελεί πλέον αυτοσκοπό στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης. Τα πειθαρχικά συμπαρασύρουν και άλλους-ες εκπαιδευτικούς, επειδή προασπίστηκαν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα. Αποκορύφωμα η περίπτωση του 4ου ΓΕΛ Βέροιας, όπου μία εκδήλωση για την ιστορία της πόλης, διώκει ως υπόλογους τους/τις καθηγητές/ήτριες.
Όταν χρειάζεται τέτοια βία για την εφαρμογή του, αναμενόμενα είναι δυστυχώς και τα έως τώρα εκπαιδευτικά αποτελέσματα του νόμου περί αξιολόγησης: Συμβάλλει στη διάλυση των σχολείων, αφού τα σχολεία κατηγοριοποιούνται σε ανώτερα και κατώτερα, εκπαιδευτικοί γίνονται υποτελείς στις διαταγές των αξιολογητών, διαλύονται οι σχέσεις συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ εκπαιδευτικών, ενώ υποθάλπεται και ο διχασμός στην εκπαιδευτική κοινότητα. Κοινή διαπίστωση είναι εξάλλου η σωματική και ψυχική εξόντωση των εκπαιδευτικών από τον φόρτο της ανούσιας γραφειοκρατικής εργασίας. Και ακόμα δεν έχουν γίνει ευρύτερα γνωστές οι μακροχρόνιες επιπτώσεις: Πολλοί/ες αξιόλογοι εκπαιδευτικοί, σε σημαντικούς ρόλους στην εκπαίδευση, όπως διευθυντές-ύντριες στην ήδη τραγικά υποστελεχωμένη δημόσια παιδεία, αποσύρθηκαν λόγω της επιβολής του νόμου..
Αντίστοιχα είναι και τα καταγεγραμμένα αποτελέσματα για τους/τις μαθητές/ήτριες: Αυξάνονται οι διακρίσεις, αυξάνεται και το άγχος και οι ψυχικές διαταραχές. Ο στόχος: Στον Καιάδα τα παιδιά με χαμηλές επιδόσεις και μηδενικές ευκαιρίες, τα παιδιά των καταυλισμών Ρομά, τα παιδιά από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα, ας μην καταλαμβάνουν τζάμπα τα θρανία, για να μην βρεθεί το σχολείο στην κατηγορία των losers! Όσο για τις παιδαγωγικές πρακτικές που ακολουθούνται, ας προσαρμοστούν στις ανάγκες των πολυάριθμων εξετάσεων. Το επόμενο βήμα θα είναι να ενθαρρύνονται κρατικά τα χάπια για τις πανελλαδικές για την αντιμετώπιση της διάσπασης προσοχής, κεντρικής και διάχυτης πάθησης σε όλο το μαθητικό πληθυσμό..
Το υπουργείο, αντί να στηρίξει εκπαιδευτικούς και υποδομές, από το νηπιαγωγείο ως την τριτοβάθμια, αντί να υπερασπιστεί το έργο των εκπαιδευτικών με προσλήψεις και αυξήσεις, θεσμοθετεί αποκλειστικά και μόνον μέτρα που εξυπηρετούν την απαλλαγή από τις υποχρεώσεις του, οδηγώντας τη χώρα σε πραγματική κατρακύλα απομόρφωσης. Έχοντας κλείσει ολιγομελείς τάξεις και ολόκληρα σχολεία με το πρόσχημα του εξορθολογισμού, δίνοντας στις διευθύνσεις κι άλλη εξουσία για να μειώσει κι άλλο τη δυνατότητα δημοκρατικών διοικητικών διαδικασιών στη σχολική ζωή, τώρα παραχωρεί ακόμη και την εναπομείνασα λαϊκή δημόσια παιδεία στην εταιρική αλυσίδα Ωνάση, ένα από τα τρία-τέσσερα σουπερμάρκετ υφαρπαγής πολιτισμού.
Να σταματήσουν τώρα οι πειθαρχικές διώξεις δασκάλων και καθηγητριών-τών
Πλήρης στήριξη στις/στους εκπαιδευτικούς που υφίστανται τις πειθαρχικές διώξεις
Αντίσταση στη γενικευμένη απομόρφωση