«Αξιολόγηση» και πράσινα άλογα

Τάσος Σταυρόπουλος

“Ποτέ μη συγχέετε την εκπαίδευση με τη νοημοσύνη. Μπορείτε να έχετε διδακτορικό και να εξακολουθείτε να παραμένετε ηλίθιος.”

Richard Feynman (1918-1988) Νόμπελ Φυσικής (1965)

• Για δεκαετίες οι εντεταλμένοι δημοσιογράφοι στα ΜΜΕ προσπαθούν να μας πείσουν για τα αγαθά της αξιολόγησης, παραβλέποντας ότι οι περισσότεροι προσλήφθηκαν και βρήκαν δουλειά όχι φυσικά με κάποια αξιολόγηση. Εκτός αν μας πείσουν ότι στην ευρωβουλή και στις δημόσιες θέσεις με παχυλούς μισθούς επιλέγονται οι άριστοι και όχι οι προσκείμενοι στην εκάστοτε κυβέρνηση. Είναι πιθανόν π.χ να έχουν στοιχεία που εγώ αγνοώ ότι η Καϊλή και ο Γεωργούλης επιλέγησαν ως υποψήφιοι για τις γνώσεις τους για τη λειτουργία της Ε.Ε και για τις διεθνείς θέσεις, οπότε ζητώ συγνώμη, αν είμαι ανενημέρωτος.

Για να μην πελαγοδρομώ: Για το σταθμάρχη της Λάρισας, που έκανε μετάταξη από το Υπουργείο παιδείας σε ηλικία 58 ετών , ενώ το όριο είναι 48 ετών ,γιατί είχε…… πολλά προσόντα και αξιολογήθηκε με άριστα, έπρεπε να γίνει παράβαση της σχετικής διάταξης; Να μας το πουν αυτοί που τον έκριναν και πώς τον έκριναν. Αν είναι σωστή η πληροφορία, ο σταθμάρχης έπρεπε να χειρίζεται- απαιτούμενο προσόν- υπολογιστή. Προσκόμισε βεβαίωση της Νομαρχίας Λάρισας ότι παρακολούθησε πρόγραμμα κατάρτισης ΔΥ στην Πληροφορική, αλλά η Περιφέρεια Λάρισας βεβαιώνει ότι «δεν τηρεί σχετικό αρχείο και δεν μπορεί να βεβαιώσει τη γνησιότητα της βεβαίωσης». Η «αξιολόγηση» επιλέγει τους άριστους. Έχετε καμιά αμφιβολία;

• Με «αξιολόγηση» επιλέγονται στην εκπαίδευση οι Περιφερειακοί Διευθυντές, οι Προϊστάμενοι Π.Ε και Δ.Ε και οι διευθυντές σχολείων. Μπαλαντέρ της «αξιολόγησης» η συνέντευξη με ανώτατο όριο βαθμολογίας το 20. Αποτέλεσμα, η εκάστοτε κυβέρνηση επιλέγει κατά συντριπτική πλειοψηφία τους δικούς της. Έτσι επιλέγονται κατά διαβολική σύμπτωση πότε γαλάζιοι , πότε πράσινοι και πότε ροζ. Φαίνεται ότι κάποια αόρατη δύναμη ωθεί τους αξιολογητές να βαθμολογούν με άριστα τους προσκείμενους στην εκάστοτε κυβέρνηση. Και γιατί δεν τους διορίζουν και μας ζαλίζουν με την «αξιολόγησή» τους; Γιατί αυτή η κοροϊδία;

• Επειδή ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι και η Κεραμέως έχει μετατρέψει τα σχολεία σε Νταχάου και οι συνάδελφοι πηγαίνουν στο σχολεία με το φόβο των οι ανθρακωρύχων που μπαίνουν στα ορυχεία και με δεδομένο ότι η πολιτική διάλυση της Δημόσιας παιδείας είναι διαχρονική και είναι πολιτική όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων( κλείσιμο σχολικών μονάδων, όχι μόνιμοι διορισμοί, προσλήψεις μόνο αναπληρωτών και ωρομισθίων, εκπαιδευτικοί γυρολόγοι σε 3 και 4 και 5 σχολεία), η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να θέσει σαν αίτημα την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης, το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών, την κατάργηση της ωρομισθίας και την κατάργηση της αξιολόγησης- χειραγώγησης που προσβάλει τη νοημοσύνη κάθε λογικού ανθρώπου. Και βέβαια γενναίες αυξήσεις στους μισθούς. Διαφορετικά τα σχολεία δε θα ανοίξουν τη νέα σχολική περίοδο. Τελεία και παύλα. Με ημίμετρα και στάσεις εργασίας δεν ανατρέπεται η αντιεκπαιδευτική πολιτική. Είναι ντροπή να διορίζονται ωρομίσθιοι συνάδελφοι και να μην μπορούν να νοικιάσουν ένα δωμάτιο για να μείνουν. Ή να το πληρώνουν οι συνταξιούχοι γονείς τους από την πενιχρή και πετσοκομμένη σύνταξή τους από τα μνημόνια και από το ν. Κατρούγκαλου, που δεν τολμάει καμία κυβέρνηση να τον καταργήσει και που το ΣΤΕ τον έκρινε Συνταγματικό! ( Ανεξάρτητη γαρ η δικαιοσύνη). Αν για την κ. Κεραμέως αυτά φαίνονται λαϊκίστικα, ας δοκιμάσει να νοικιάσει δωμάτιο σε ένα νησί με 400-600€ μισθό ωρομισθίου, να διδάξει σε ένα σχολείο ως ωρομίσθια με ελλείψεις σε προσωπικό , με υλικοτεχνική υποδομή της 10ετίας του 1960 και μετά να έρθει να μιλήσουμε για αξιολόγηση εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας.

23.4.2023 Τ.Σ